Roland Gustavsson ifrån Gustavo och Max Demalva ifrån Clementin bildar nu Byrå Femtiotvå som skall vara en drivande byrå för att skapa och genomföra nya mötesprojekt i Öresundsregionen. Tankarna kring en samverkan har vuxit fram under det att man sett att kartan för mötes- och eventbranschen successivt ritats om.
Öresundsregionen växer snabbt och med det även behovet av starka kompetenta mötes- och eventbyråer som kan hantera samtliga mötesdiscipliner.
-Vårt gemensamma varumärke Byrå Femtiotvå kommer att arbeta med digitala produktioner, hybridmöten, hubmöten, fysiska konferenser, kongresser och event där vi med gemensam kunskap ska leverera en produkt som är högkvalitativ. Vi kommer att vara med och forma och utveckla mötesstrukturen i Öresundsregionen och genom detta kommer vi utveckla gränsöverskridande samarbeten med byråer i Köpenhamn, Oslo, Helsingfors och Stockholm. Dessa gränsöverskridande samarbete är en ny väg som öppnar upp för möjligheten att söka och vinna större internationella evenemang och konferenser. Det viktiga är att samarbeta med byråer som precis som vi behärskar samtliga discipliner, säger Roland Gustavsson.
-För oss är det viktigt att vi bygger våra projekt med bästa möjliga laguppställning, säger Max Demalva och fortsätter; Båda bolagens DNA består av projektledning i mötes- och eventbranschen och båda har snabbt ställt om under pandemin. Gemensamt räknat har vi sedan våren 2020 medverkat i ett 50-tal digitala event vilket är i särklass flest uppdrag bland eventbyråerna i Öresundsregionen. Detta har såklart stor betydelse för att kunna möta våra kunders idag bredare mötesbehov. Till den digitala kunskapen kopplar vi vår över 20-åriga erfarenhet av att bygga och genomföra internationella och nationella möten.
Roland Gustavsson utvecklar;
– I och med de förändringar som sker i branschen och i Öresundsregionen ser vi genom det gemensamma varumärket en möjlighet att utöka såväl produkt- som kundportföljen. Vi har i båda bolagen arbetat med små såväl som mångmiljonprojekt under många år och vi bygger nu ett gemensamt starkt varumärke som står rustat för att möta alla kunders mötesbehov. Med vår långa erfarenhet har vi också byggt upp ett ovärderligt nätverk av nationella och internationella leverantörer vilket nu kommer företag i regionen till gagn.
Men, namnet ”Byrå Femtiotvå” blir man lite nyfiken på. Vad kommer det ifrån?
-Haha, ja det är inte konstigare än att vi har 52 kilometer fågelvägen mellan kontoren och det tar 52 minuter att ta sig mellan dem så namnet Byrå Femtiotvå kändes ganska självklart, avslutar Roland Gustavsson.