Ellen Samuelsson har jobbat på företagets marknadsavdelning sedan 2019 i många olika roller, och nu blir hon ny marknadschef på Specsavers.
– Att jobba på Specsavers är för mig synonymt med att arbeta för att göra god ögonhälsa tillgänglig för alla. Tillsammans med våra butiksägare ska vi nu ta fler marknadsandelar för att hjälpa ännu fler. Vårt marknadsföringskoncept ”Skulle gått till Specsavers” har varit en nyckelfaktor i vår framgång och jag ser fram emot att få vara med och vidareutveckla varumärket Specsavers ytterligare för att nå uppsatta mål tillsammans med våra butiker.
Nämn en styrka, som du ser det, hos Specsavers idag?
– Vårt koncept där värde för pengarna kombineras med hög kvalitet och service har visat sig vara vinnande, och vi har ett spännande år framför oss där vi planerar att öppna nya butiker och har en tydlig plan för tillväxt.
Marita Bertilson, VD Specsavers Sverige, gläds över rekryteringen:
– Ellen Samuelsson kan redan vår organisation väl och förstår på djupet vikten av att kontinuerligt bygga och utveckla Specsavers varumärkesstrategi, så det känns riktigt bra och spännande att hon nu blir vår nya marknadschef.