Ambitionen att utforska och utmana film- och animationsbranschen fortsätter när produktionsbolaget Spitfire påbörjar en ny spännande resa, där det nybildade bolaget Mirage vill höja ribban genom att bredda kreativiteten och jobba ännu mer innovativt. Utöver att förflytta och utveckla kompetensen under ett nytt bolagsnamn, ingår Mirage i Homage-gruppen och stärker därmed upp hela koncernens erbjudande mot både nya och befintliga kunder.
– Vi påbörjar nu en väldigt spännande resa. Sedan Spitfires start 1999 har det alltid legat i vårt DNA att utforska ny teknik och nya kommunikationsplattformar. Vi är nyfikna och vill ständigt följa med i utvecklingen för att vara bäst i branschen på film och animation. Att flytta in vår kompetens i Mirage blir ett avstamp mot ett ännu mer innovativt arbetssätt. Där vi inte bara ska omfamna teknikens möjligheter, utan även hitta synergier med vår partner Homage som besitter kompetens som kompletterar vår, säger Mattias Brockert, partner och medgrundare av Mirage.
Redan från start har Mirage över 25 års erfarenhet av animation och rörlig media, och har under åren arbetat med flera stora företag och olika byråer, däribland Homage.
– Det känns fantastiskt roligt att Homage-gruppen utvidgas med Mirage och den kompetens det medför. Vi ser fram emot att dra nytta av varandras erfarenheter och gemensamt skapa ett brett erbjudande för våra uppdragsgivare. Det kommer förenkla både våra och kundernas processer, där vi kommer att bidra till ännu större framgångar tillsammans, säger Joakim Berggren, partner och grundare av Homage.
Här kan du läsa mer om satsningen.