Melinda Lindh Nilsson är marknadsansvarig för efficys svenska marknad. Hon har en bakgrund som marketing och event manager på mindre bolag och har tidigare arbetat brett med såväl marknadsföring som evenemang.
Efficy, som är ett CRM- och marketing automation-företag har hjälpt sina kunder att växa sedan 2005.
– Vi hjälper företag att bygga och skapa starkare kundrelationer. Vi levererar kraftfulla, flexibla lösningar som kan skalas upp och anpassas efter olika organisationers behov. Effektivitet är något vi verkligen brinner för, men med grundvärderingen att människan alltid ska sättas i första rummet, berättar Melinda.
Kunderna är både små och stora bolag inom flera olika sektorer.
– Eftersom våra system är väldigt anpassningsbara och kan växa i takt med företaget kan vi leverera värde till många olika slags bolag, genom att hjälpa dem att nå sina mål, säger Melinda.
Under 2021 förvärvade efficy svenska APSIS, vilket gör att marknadsförings- och evenemangsverktyget APSIS One numera är en av deras produkter.
– Kombinationen av CRM och marketing automation gör att våra kunder kan ta sig till helt nya höjder. Tekniken öppnar upp en värld av nya möjligheter, berättar Melinda.
APSIS Ones evenemangsverktyg är precis släppt på svenska marknaden. Melinda berättar att de haft liknande funktioner i sitt äldre system och att denna nya uppdaterade version ger möjligheter till ännu mer kraftfull kommunikation och automatisering.
Verktyget hjälper användaren att planera och administrera event.
-Allt från inbjudningar och anmälan till deltagarlista hanteras enkelt och automatiserat – så att du som arrangör kan fokusera där det behövs som mest, berättar Melinda.
Hon berättar engagerat vidare om hur verktyget sticker ut från de som sedan innan finns på marknaden:
– Sättet som APSIS One knyter samman all deltagardata med kundens interaktioner innan, under och efter ett event gör att du kan ta kommunikationen och kundupplevelsen till en ny nivå. Du kan enkelt göra ett meddelande personligt utifrån allergier eller annat kunden kan ha angett. Dessutom får du mycket statistik och insikter som du kan använda i andra syften via APSIS One, som ett marketing-automation-flöde för leadgenerering, du kan skicka vanliga nyhetsbrev, sms och mycket mer.
– Dessutom är vi GDPR-kompatibla, eftersom efficy är ett europeiskt bolag i grunden, med allt vad det innebär. Hela vår plattform och därmed även evenemangsverktyget är utformat med den standaren i åtanke.
Efficy har haft flera pilotkunder som hårdtestat och utvärderat verktyget, samtliga har gett positiv feedback.
– Vi har flera kunder som har efterfrågat ett evenemangsverktyg med dessa funktioner, så vi är väldigt glada över lanseringen och ser fram emot att hjälpa våra kunder ta sig till nästa nivå genom att skapa riktigt bra events och kundkommunikation, avslutar Melinda.
Av: Elin Bisander