Tourism in Skåne bjuder nu in till The Gastrolution of Skåne. En treårig satsning för att utveckla evenemang genom ökad digitalisering, marknadsföring och med ett stort fokus på hållbarhet.
Målet är att göra skånska mat- och dryckesevenemang mer tillgängliga och attraktiva för de internationella besökarna.
Projektet vänder sig till alla som på något sätt är involverade i mat- och dryckesevenemang i Skåne.
– Tillsammans ska vi sätta Skåne på den gastronomiska världskartan genom att ta vara på kraften och mångfalden hos de skånska mat- och dryckesevenemangen, säger Sofie Broomé, projketledare för The Gastrolution of Skåne.
Hållbarhet, digitalisering, storytelling
The Gastrolution of Skåne erbjuder utbildningar inom hållbarhet, digitalisering, storytelling, marknads- och målgruppskunskap i form av seminarier, workshops och studieresor. Det kommer även finnas möjlighet till individuell coachning och utvärdering av evenemang.
Den 31 januari är det kick-off för projektet på Mötesplats Tejarp i klågerup.
Läs mer: Lista: 14 företag som hjälper dig med säkerheten på event