Nu är bidragsinlämningen till Gyllene Hjulet 2020 stängd och för andra året i rad slås nytt rekord i antalet inlämnade tävlingsbidrag.
Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt.
Branschen förvaltar och förädlar utvecklingen
– Intresse- och upplevelsebaserad kommunikation har en unik förmåga att engagera och beröra, inget man svajpar bort. Kommunikationsformen får en allt viktigare roll i digitaliseringens fotspår och viljan att investera har följaktligen ökat dramatiskt genom åren, säger Ricky Strandberg, ordförande för SES och fortsätter:
– Rekord i antalet bidrag är ett bevis på att branschen förvaltar och förädlar utvecklingen på ett fantastiskt sätt. Jag ser fram emot att hylla alla framgångsrika projekt när vi samlar hela branschen på årets Gyllene Hjulet på Annexet den 2 april, där alla 15 Gyllene Hjul skall delas ut.
”Bevis på vilken fantastisk bransch vi jobbar inom”
Juryn har nu ett stort arbete framför sig berättar Niklas Söderberg, verksamhetschef SES.
– Vi är otroligt stolta att få leverera ett rekordår i inlämnade bidrag till Gyllene Hjulet. Det ger ett bevis på vilken fantastisk bransch vi jobbar inom och vilka kreativa projekt som genomförts under 2019, säger Niklas och avslutar:
– Juryn har nu ett stort arbete framför sig att läsa igenom och betygsätta alla dessa bidrag.
Den 3 mars släpps de nominerade bidragen.