Det gångna året har varit spännande på många sätt. Förutom att vi har behållit våra kunder och vunnit några nya, ser vi ett mönster där våra kunder tar in oss tidigare i processen. Vi är i allt högre grad med i det strategiska arbetet.
Brand Experience i butik
Rider har under 2019 haft ett spännande retail år. Vi har samlat och mätt resultaten i kvantitativa studier från de gångna nio åren som vi genomfört butiksevent. Som exempel hade vi butiksnöjdhet (butiken själva bedömer kampanjen på 10 frågor) om hela 9,8 av 10 möjliga för Fazer, vilket är ett fantastiskt fint betyg och nytt rekord för oss.
Inför 2020 planläggs nu samarbetet med Pågen, Fazer, Orkla, Celsius och Fast. Samtidigt går vi nu in i två nya samarbeten; Arla och Santa Maria som vi kommer hjälpa båda i och utanför butik.
RiderÅRE – den lokala Brand Experience byrån
Beslutet om att starta upp RiderÅRE var rätt. Med lång erfarenhet av upplevelsebaserad kommunikation, sponsorrättigheter och insikterna kring vad som skapar engagemang i en organisation är vi ensamma som brand experience byrå.
År 2020 blir vårt första hela verksamhetsår i Åre. Vi har fått en fin start och kommer jobba med några varumärken löpande under året, där vi bland annat genomför en influenser-resa; vi reser upp med 300 influensers inom träning och lifestyle för tre intensiva dagar.
Under 2020 teamar vi även upp med Skistar som gav Rider förtroendet som arrangör av eventet Åre Skiweek, ett evenemang där tusentals studenter vallfärdar upp till Åre under tre veckor. Åre Skiweek är ett fint projekt som har stor utvecklingspotential.
Rider är min andra familj
Efter 20 år med samma ägarkonstellation vill jag påstå att vi börjar (på riktigt) likna en familj. Vi delar samma värdegrund och det speglar av sig bland kollegorna.
En stämning, vänskap och tillit som jag är helt övertygad om smittar av sig till både leverantörer, samarbetspartners och våra kunder. Detta är något jag är extra stolt över.
Av: Johan Theolin,
vd på Rider