Under kvällen fick de som ville möjlighet att delta på guidade turer av det nya designhotellet Blique by Nobis, som öppnade bara några veckor tidigare. Som en extra överraskning fick gästerna en se en spelning av den nya artisten Paul Rey.
Vilket moment gav en wow-effekt?
– Att vi använde skärmar med filmer och animerade banners runt om i alla eventytor, brandade med vårt ”moments that matter” tema, gav en levande inramning av eventet.
Överraskningsmomentet med en artist som uppträdde adderade också en wow-känsla. Sen själva valet av lokal i sig var en wow effekt. Slutligen att vi tog eventet vidare upp till takterrassen för att fånga den sista kvällssolen. Det var verkligen ett uppskattat inslag, säger Sofia Eriksson, försäljningsansvarig i Norden för American Express Meetings & Events.
Var besökarna nöjda?
– Vi har fått positiv respons från gästerna som deltog. Upplevelsen var att man under avslappnade former fick chans att träffa och prata med oss och kollegor i branschen, samt att man fick en uppdatering om vad som händer hos oss från vår vd. Lokalen, maten, underhållningen och inramningen har också varit väldigt uppskattat, säger Sofia Eriksson.
Blev eventet som ni hade förväntat er?
– All positiv energi och allt nätverkande bland gästerna var också helt klart över förväntan, menar Sofia Eriksson.
Hur kan konceptet inspirera andra?
– Vårt tema för kvällen – Moments that matter – ringar för oss in precis vad ett event handlar om. Det är de små ögonblicken under ett event som gör skillnad, som ger resultat och som skapar intryck. Ett event som frigör tid för nätverkande ger stora chanser att skapa just sådana ögonblick – och det känner vi verkligen att vi fick under denna kväll, avslutar Sofia Eriksson.