Om Gyllene Hjulet
Gyllene Hjulet uppmärksammar och hyllar företag och organisationer som på ett kreativt sätt nyttjat intresse- och upplevelsebaserad kommunikation för att skapa effekt. År 2018 arrangeras tävlingen och galan för 21:a året i rad. Tävlingsperioden för Gyllene Hjulet 2018 inleds efter julhelgerna. Från och med onsdag 10 januari fram till och med torsdag 8 februari går det att skicka in tävlingsbidrag till de olika kategorierna.
I våras fyllde Sponsrings & Eventsveriges branschgala Gyllene Hjulet 20 år och det var också första årets som Heja! anlitades som byråpartner. Nu väljer SES att förlänga samarbetet med Heja! och det nya avtalet sträcker sig över en treårsperiod.
– Samarbetet med Heja fungerade jättebra i fjol och det känns riktigt kul att vi kan fortsätta jobba tillsammans. Ett treårsavtal betyder att vi kan fokusera på att förbättra och utveckla såväl galan som själva tävlingen, säger Ulrika Molin, vd på SES.
– Arbetet med 2018 års tävling är i full gång och vi kan redan nu avslöja att det är klart att galan kommer att äga rum den 26 april nästa år, fortsätter Ulrika.
Heja! som tidigare både vunnit Gyllene Hjulet och tagit hem många nomineringar ser nu fram emot tre nya år med Gyllene Hjulet.
– Heja älskar upplevelser och har ett stort engagemang för branschen, det känns väldigt roligt att få visa det genom att anordna Gyllene Hjulet. Vi har haft en väldigt bra dialog med SES kring utvecklingen av galan och ser verkligen fram emot ett långsiktigt samarbete där vi tillsammans kan lyfta Gyllene Hjulet till en ny nivå, säger Hejas! vd Mattias Walfridsson.