Teknologi som ökar upplevelsen
Gatorade’s G-Store bjöd in sina besökare att utforska deras ätbara produkter genom en iPad-turné. Ett popup-museum anordnades av Honest Tea för att fira varumärkets 20-års jubileum, en visning där besökarna kunde titta på retrospektiva bildskärmar.
Fantasi som är obegränsad
Mars Chocolate samarbetade med Collide Agency och skapade ett godis-tema längs ett av Austins distrikt, där de bland annat hade gjort ett stort hus. För att promota filmen ”Ready Player one” av Warner Bros, byggde de tillsammans med Experiential Supply Co. en interaktiv labyrint i ett utomhusutrymme som är inspirerad av filmen.
Upplevelse framför allt
Det som man kan se som en röd tråd är att upplevelsen väger tyngst. Festivalen arrangerade bland annat en övernattningskonsert där gästerna lyssnade på en konsert samtidigt som de låg i varsina sängar och fick somna med ögonmasker på.
Varumärken som uppmuntrar till välmående
Allt mer visar det sig att varumärken vinner på att vara autentisk och ha hjärta. WeWork kombinerade nätverkandet med yoga och att hitta till en balans i arbetet. Där Headspace erbjöd guidad meditation och Ferny erbjöd morgonyoga.
Dessa trender är tagna från Bizbash.