Stockholm Meeting Selection vill möta kundernas behov genom att vara tillgängliga online.
Alla hotellen inom gruppen implementeras till en onlinebokningsfunktion för möten och konferenser. På webbplatserna erbjuds även en chattfunktion för att förenkla för kunden i köpprocessen.
– Hotellens bokningssystem är redan uppkopplade mot GDS och OTA:er och nu vill vi även erbjuda kunden att boka sina möten och konferenser online. Vår bransch behöver stärka sin närvaro online och vi satsar mycket på att förenkla för kunden genom att erbjuda smidiga bokningsvägar, säger Siri Brevik, ansvarig för intäktsoptimeringen på Stockholm Meeting Selection.
Plattformen BookVisit implementeras för mötesbokningar
Det är online bokningsplattformen BookVisit som implementeras för mötesbokningar. TravelClick är channel manager och som chattapplikation används Imbox.
-Vi vill bjuda våra gäster på upplevelser som är allt annat än standard på hotellen och det gäller även bokningsprocessen. Vi har redan sett att chattfunktionen har ökat avslutsfrekvensen avsevärt. Det ska vara enkelt och smidigt att göra affärer med oss säger, Fredrik Utheim, VD för Stockholm Meeting Selection.