Svenska Mötens orderstock 18 procent högre än samma tid förra året.
– Trots att konferensmarknaden spås växa med blygsamma 1 procent under 2018, ser prognosen för Svenska Möten ut att bli hela 8 procent, vilket innebär att vi tar marknadsandelar på en stagnerande marknad, säger Pontus Esbo försäljningschef på Svenska Möten.
Riktad marknadskommunikation
Ökningen beror på många faktorer, till exempel flera nya avtalskunder, en ökande efterfrågan och en mer riktad marknadskommunikation, som lett till att fler hittar till Svenska Möten. Den starka konjunkturen innebär att företag har många nyanställda som ska sättas in i verksamheten, vilket naturligtvis också spelar in.
– Vi har jobbat aktivt med att öka medvetenheten om möten som managementverktyg och synts mycket i media, vilket i kombination med alla duktiga och kompetenta medarbetare inom organisationen, är förklaringen bakom de fina siffror vi nu ser, säger Sylvia Nylin vd på Svenska Möten.
Försäljningsökningen sker inom samtliga segment, och även om lejonparten av alla förfrågningar fortfarande sker via telefon, mejl, chat eller via Svenska Mötens webbsida, så växer även andelen onlinebokningar stadigt.
Alla månader med undantag för juni har ett bättre bokningsläge än vid samma tidpunkt i fjol.