– Nu är vi rustade att nå ut till helt nya målgrupper, säger Sylvia Nylin, vd på Svenska Möten i ett pressmeddelande.
Det har länge varit en självklarhet att boka hotellrum och restauranger online, men det har varit svårare att boka ett mötesrum på webben – än mindre till avtalspriser. Men i och med lanseringen av sin nya webbsida, kan Svenska Mötens avtalskunder nu boka sina priser online genom att uppge en kundkod i onlinebokningsfunktionen.
– Vi har länge sett en ökande trend mot onlinebokning. Allt fler vill ha möjlighet boka enklare möten själva, medan man anlitar våra mötesplanerare för mer komplexa arrangemang. Det känns förstås bra att vi på Svenska Möten leder den utvecklingen som ju gagnar hela branschen, berättar Pontus Esbo, Svenska Mötens marknads- och försäljningschef.
Den nya webbsidans design med fokus på onlinebokning är ny inom mötesindustrin, och i samband med webbplatsbytet har Svenska Mötens grafiska profil, formspråk och kommunikation också fått ett lyft.
– Mötesbranschen har legat långt efter i den digitala utvecklingen, men nu har vi både utvecklat erbjudandet gentemot våra befintliga kunder och är rustade för att nå ut till helt nya målgrupper. Vi ser en stor potential i små och medelstora företag som bara bokar enstaka möten, säger Sylvia Nylin.
Eventeffect ringer upp Mikael Berglund, konferenschef på World Trade Center Stockholm, och frågar honom om vad han tycker om den nya tjänsten:
– Äntligen. Den här servicen borde vi i konferensindustrin ha erbjudit våra kunder för fem till tio år sedan. Nu går det att genomföra hela affären digitalt, säger Mikael Berglund.
Läs mer här.