Charlotte Dunhoff startade Booky under förra året med ambitionen att göra bokningsprocessen transparent och stötta med det som andra agenturer inte gör. Charlotte tror på transparens och är därför alltid tydlig med vad hennes arvode ligger på, så att profilen eller kunder som bokar inte överraskas av dolda avgifter eller pålägg som de inte får ta del av.
Du har nu varit igång ett tag med verksamheten inom Booky, varför idén med transparens?
Med transparent prissättning kan du enkelt utifrån er budget sätta ihop program och se vilka som rymmer inom er budget – innan du skickar en förfrågan på tillgänglighet. Du sparar så mycket tid och administration!
Du har en tydlig intention med ditt event, målgruppen är spikad – det är ett kundevent eller en inspirationsbomb till era anställda, budgeten är klar och nu ska du fylla på med något som lockar folk till ditt event, någon som utvecklar och/eller inspirerar gästerna kring ett specifikt tema eller ämne..
Du googlar och spanar in olika namn men ser inga priser – vilket gör att du får kontakta förmedlingar, invänta prisförslag, gå tillbaka till dina kollegor med prisuppgifter. Det blir några vändor! Du som bokar talare ofta ler säkert nu, och känner igen dig.
Vad kostar egentligen en föreläsare? En magiker? Konferencier?
Vi vill göra det enklare för dig som arrangerar event och pratade därför med våra profiler – som var med på att skriva ut sina arvoden på vår plattform. Våra profiler har bestämt prissättningen själva – såklart!
Hos oss är arvodena från från 8000 SEK – uppåt
Allt låter sjukt smidigt men vad kostar det att boka utöver profilens arvode? Hur tjänar ni på detta?
Likt en rekryteringsbyrå som tar en avgift för matchning av rätt kandidat för jobbet tar vi en procent på profilens arvode – vi är som en arbetsförmedling. Så – enklare kan det inte bli.