Gränserna mellan digitaliseringen och den fysiska butiken suddas ut. Det kommer att ställa nya krav på handeln.
Med anledning av detta lanserar Live Expo två nya mässor för handeln.
– Innan vi förvärvade mässan av Easyfairs gjorde vi en marknadsanalys på cirka 100 ledande aktörer inom handeln. Den visade tydligt att det finns ett stort behov av en mötesplats där handeln kan ta del av nya affärsmodeller, ny teknik och genom seminarier och möten uppdatera sig om vad som händer de närmaste åren bland annat inom hållbarhet, säger Susanne Hallencreutz, vd på Nordic Live Expo och fortätter:
– Genom att låta handelns aktörer utforma innehållet blir det en mötesplats som kommer att locka många kvalificerade beslutsfattare
Arrangeras parallellt Möten & Events
Mässorna arrangeras parallellt med andra mässor där det finns starka synergier, mässorna Mark Tech Expo och Möten & Events. Det ger fler kvalificerade besökare som utställarna aldrig skulle träffa annars, men som också ger besökarna möjlighet att ta del av fler utställare och produkter.
De nya mässorna Retail Expo och e-Commerce Expo kommer att arrangeras den 24 – 25 februari 2021 på Kistamässan i Stockholm.