Direktupphandlingen gäller destinations- och besöksnäringsutveckling i Älvkarleby kommun. Sista anbudsdag är 6 februari 2017.
Utföraren har som uppdrag att utveckla, profilera och marknadsföra Älvkarleby som besöksmål. Denne ska även upprätthålla befintlig webbplats för objektiv marknadsföring av Älvkarleby som destination. Webbplatsen ska vara tillgänglig, hanterbar och begriplig. Utformningen ska utgå från riktlinjerna WCAG 2.0, nivå AA.
Utföraren ansvarar för att berörd personal har god kunskap om kommunen och närområdet. Utföraren tillhandahåller en grundläggande utbildning som ska omfatta värdskap, lokalkännedom och förhållningssätt. Denne ska även administrera och utveckla Fallens dag och under högsäsong, bedriva sitt arbete från kommunalt bekostade lokaler på Laxön, Älvkarleby till minst 50 procent. Syftet med avtalet är att driva verksamhet för att utveckla besöksmålet och platsvarumärket Älvkarleby. Älvkarleby ska vara en välkänd och tillgänglig destination med brett utbud.
Uppdragets mål är följande: Antalet gästnätter ska öka med 10 procent årligen, sysselsättningen i branscher kopplade till besöksnäringen ska öka (avser handel, hotell- och restaurangverksamhet, transport samt kulturella och personliga tjänster). Utföraren ska göra så att Älvkarleby som destination uppmärksammas under minst tio tillfällen av media. Fiske, naturupplevelser och friluftsliv är utmärkande för Älvkarleby och ska fortsatt främjas i marknadsföringen. Utföraren skall fastställa en verksamhetsplan för avtalsperioden och ska även föreslå långsiktiga satsningar.
Kontaktinformation
Inköp Gävleborg
Att: Ann-Charlotte Jonsson
Tel: 010-471 30 37
E-post: [email protected]