Lars tycker att pandemiåret har varit lärorikt och att det finns mycket att ta med sig. Både att Teams och andra digitala hjälpmedel kan fungera bra men också suget efter fysiska möten.
– Vi behöver komma ut och träffa kunder och kunderna behöver träffa oss. Men vi behöver också träffa kollegor. Även om vi är konkurrenter så är vi inom samma bransch. Det finns erfarenheter att utbyta och det kan finnas samarbeten som är intressanta och som vi behöver diskutera.
Även ekonomiskt har det gått bra för Götene Ufo.
– Det har gått bra för entreprenörerna och då går det bra för oss.
Götene Ufo är ett svenskt företag med egentillverkade redskap för grävmaskiner och hjullastare. Företaget har 65 anställda.
– Våra produkter tillverkas i Sverige vilket är ovanligt och något vi är stolta över.
Företaget lägger stor vikt vid innovationer och att ligga i framkant.
– Jag har bara arbetat i företaget sedan april men det är ett litet alert företag med fantastisk framåtanda, säger Lars Blom i ett pressmeddelande från Live Business.
Götene Ufo består egentligen av tre företag.:
Götene som är mest kända för sina grävmaskins- och hjullastarskopor, Ufo som riktar sig mot hjullastare och Siljum som säljer vinterredskap.
– Men gränserna suddas ut och de tre delarna kompletterar varandra.
På mässan Entreprenad Live i Göteborg visar företaget bland annat upp det nya säkerhetsfästet G-lock och skopor i det nya materialet SSAB Hardox® 500 Tuf.
– SSAB Hardox® 500 Tuf är mer slitstarkt, lite dyrare men man kan också gå ner i dimension.
De skenande stålpriserna är något som drabbar hela branschen.
– Det är något som jag ser fram emot att diskutera med kollegor, säger Lars Blom.
Entreprenad Live är regionala mässor för entreprenad, mark- och grönytor samt bygg- och anläggningsbranschen
Entreprenad Lives idé är att skapa starka regionala mässor för proffs inom bygg- och anläggningsbranschen med fokus på entreprenad och bestående av utställning, provkörning, seminarier och upplevelser.
Målet med Entreprenad Live är att skapa förutsättningar för bra affärer och nya marknader genom inspirerande möten och relationer. Målet når vi genom starka partnerskap, samverkan med branschen och stor lyhördhet för kundernas behov och önskemål.