eventeffect.se
Företagsevent lyfter i vintermiljö

Företagsevent lyfter i vintermiljö

Hallå där...

Fredrik Björkman är försäljningschef på Copperhill Mountain Lodge, ett designhotell i Åre som är en del av Petter Stordalens Nordic Hotels & Resorts . Nu delar han med sig av hur bra ett event kan bli – i vintermiljö.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narrenpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Destinationsutveckling
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Uthyrning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Homage
    • Grand Hotel Saltsjöbaden
    • Nacka Strand Event & Möten
    • Memento Event
    • InviteDesk
    • United Spaces
    • Explore Åre
    • Epicenter
    • Eventyr Nine Yards
    • BSC Business Service Club
    • Mässbolaget
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Cirkus Venues
    • Fotografiska
    • Radisson Hotels
    • Octanorm
    • Bookabus.com
    • Lyyti
    • Adapt
    • Space
    • Meetly
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Vad kostar det att köra en road show?

2023-09-23 | Annons | The Rolling Stage

Vad kostar det att köra en road show?

Planerar ni en road show för att boosta ert varumärke? Med en mobil scen går det att göra supereffektivt. Häng med när the Rolling Stage drar ut i landet och bjuder på varuprover, skön musik och aktiviteter tillsammans med sina kunder!

Vad kostar det att köra en road show?Foto: The Rolling Stage

De mobila scenerna från the Rolling Stage har rullat många mil på olika road shows och de har även medverkat vid allt från Midnattsloppet, Lidingöloppet till olika festivaler och företagsevent. Men hur funkar det då att köra en road show med en mobil scen på en trailer? Häng med så får ni se!

Produktlanseringar och skön puls

Redan i grundhyran ingår ljud och ljus som räcker för en publik på mellan 100 och 200 personer, alltså fullt tillräckligt för en road show-aktivitet.

Många av the Rollig Stages kunder väljer att köra en road show i samband med att de till exempel lanserar en ny produkt. Musik ur högtalarna, en brandad eventbil, flaggor och aktiviteter är bra komplement till den mobila scenen.

Mobil scen för Nocco under handbolls-VM
Mobil scen för Noccos road show under hanbolls-VM Foto: The Rolling Stage

Scenen är 2,5 x 5 m stor på insidan och vid behov går det att lägga till scenelement framför scenvagnen och utöka ytan till 25 m2 eller mer. Kör en dj som spelar eller ha ett band på upp till fyra personer på scenen.

Bara tre personer

För att bemanna en road show räcker det med tre personer varav två från kunden som sköter utdelningen av varuprover och aktiviteterna runt scenen. I dagshyran för en mobil scen från the Rolling Stage ingår det en person med arbetsuppgifter som att …

  • köra den mobila scenen mellan eventorterna
  • hämta varuprover som ska delas ut på lager längs vägen
  • rigga trailern på plats med vepor, ljud och ljus
  • sköta ljud och ljus under eventet
  • rigga ner

Hållbart och kostnadseffektivt när allt får plats i trailern

När eventet är slut riggas den mobila scenen ner på runt en timme och eventpersonalen kan antingen förflytta sig till nästa destination eller få sig en natts vila på något närbeläget hotell med trailern bekvämt parkerad på hotellets gästparkering.

Stressigt att vara ute på vägarna tänker ni? Nej, då! Att rigga den mobila scenen tar inte mer än 30 minuter så eventteamet hinner sova ut på morgonen och till och med njuta av en den goda hotellfrukosten innan det är dags att hoppa in i förarhytten i trailern och åka mot nästa stad!

Om det ska samplas varuprover går det att stanna på kundens varulager längs vägen och fylla på. Inga extra varutransporter behövs då det går att fylla trailern. Och borta är oron över att varuleveranserna ska hamna på villovägar och inte hitta fram till eventet i tid!

Vad kostar det?

Hyra av en mobil scen från the Rolling Stage kostar 19 000 kr plus moms per event och dag. Då ingår teknik, ljus och tekniker på plats. Vill du ha vepor i egen design tillkommer 6 500 kronor + moms. Gör du en road show tillkommer också kostnader för hotell och bränsle.

Vad kostar det att köra en road show?
Prisutdelning cykelloppet Balatonfondo Foto: The Rolling Stage

Så här bokar du

Är det panik kan det gå fortare men en mobil scen från the Rolling Stage bokas helst senast fyra veckor före ert planerade event. Tänk på att du också behöver tillstånd från polisen om ert evenemang äger rum på allmän plats. Här är det bra att vara ute i god tid då handläggningstiden under vissa perioder kan ta flera månader.

Tillsammans kommer ni sen överens med the Rolling Stage om design på scenen, veporna och ljuset. På själva eventdagen är the Rolling Stage på plats två timmar före eventet för att rigga och när eventet är över är den mobila scenen nedriggad och redo att rulla iväg en timme senare.

Detta ingår när du hyr en mobil scen

Vepor med neutralt motiv, mobil scen med 12,5 m2 scenyta, ljud- och ljusteknik, montering och tekniker under eventet.

Vepor som ingår i grundhyran
Mobil scen med veporna som ingår i grundhyran. Foto: The Rolling Stage

Hur stor är scenytan?

Scenen är 2,5 x 5 m stor på insidan. Vid behov går det att lägga till scenelement framför scenvagnen och utöka ytan till 25 m2 eller mer. Uppställningsytan är cirka 10 x 3 meter för hela scenen inklusive vepor vilket motsvarar ungefär två parkeringsplatser efter varandra.

Vad kostar det att köra en road show?
Mobil scen för ett band på upp till fyra personer Foto: The Rolling Stage

Vilka aktiviteter passar att ha?

Den mobila scenen är perfekt för en DJ eller konferencier. En paneldebatt eller intervjuer med tre till fyra talare (max åtta i studiosittning) går utmärkt och ytan funkar även för ett mindre band. Det kan vara festivaler, lopp, företagsevent, Almedalen eller kick-offer.

Vepor med egen design

Vad kostar det att köra en road show?
Road show Vembla & Lohilo Foto: The Rolling Stage

Vill ni, går det att öppna båda långsidorna på trailern och nå publiken på båda sidor. Runt de öppna långsidorna på trailern monteras fem vepor med ert företags logotyp, totalt 33m2 exponeringsyta så ingen kan missa avsändaren!

Hållbart

The Rolling Stage utgår från själva lastbilen där scen, teknik och tekniker åker med samma fordon för att effektivisera transporten. En smart lösning som minskar transportbehov och gör riggningen snabb och enkel.

Teknik

Varje mobil scen har inbyggd PA som levererar bra ljud för en publik på 100 – 200 personer. Vid behov går det att utöka.

I standardpaketet ingår det:
Upp till 6 stycken aktiva högtalare
8-kanals digitalmixer
2 stycken trådlösa mikrofoner
1 trådlöst headset
Audio-player för bakgrundsmusik

Beslysning

Vad kostar det att köra en road show?
Cool belysning i olika färger ingår i grundpriset. Foto: The Rolling Stage

Scenbelysningen är ett viktigt komplement till scenen. Det behövs för att talaren och artisten ska synas, samtidigt blir det en del av designen. Vill man gå all in går det att skapa riktig nightclub-känsla med rök, strobo och rörliga lampor!

I standardpaket ingår det:
35 stycken fixmonterade, RGBWA PAR-lampor
Headlights
UV reflektorer
Wash&Beam-effekt
Ljusstyrning
Rökmaskin

Kontakt:
Välkommen att kontakta The Rolling Stage för att prata om hur just er road show kan se ut!
Här hittar du alla kontaktuppgifter.

 

Bra länkar:
Beroende på var ert event ska äga rum kan ni behöva söka tillstånd för evenemang på allmän plats. Läs mer på Polisens hemsida.

Kolla också in hemsidan för staden där ni vill köra ert event. Där står det mer om att anordna evenemang på offentlig plats (evenemangsytor, sophantering, alkohol, avstängning av gator mm). Några exempel hittar du här …
Stockholm
Göteborg
Malmö
Umeå

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Stockholm International Water Institute (SIWI) is procuring the technical production services for World Water Week 2024

Stockholm International Water Institute (SIWI) is procuring the technical production services for World Water Week 2024

SIWI intends to enter into a contract for the technical production with a supplier qualified to provide these services for World Water Week 2024. The procurement includes pre-production, on-site production and technicians, on-site technical equipment and post-production.

House of Curling – Där ismöten blir till magisk teamutveckling

Eventhjälpen presenterar veckans leverantör

Eventhjälpen ger dig verktygen du behöver för att lyckas med ditt evenemang, vi listar hundratals event- och expobolag, teknikexperter, konferensaktörer och uthyrningsföretag. Denna veckan lyfter vi fram House of Curling.

Biblioteket fotograf julia viklund 2408 kopia Biblioteket Live tänker bli bäst i Stockholm på Möten och Event!

Biblioteket Live tänker bli bäst i Stockholm på Möten och Event!

Biblioteket Live är sedan drygt två år en ny scen i Stockholms utbud av mötesanläggningar/träffpunkter. De fantastiska bevarade gamla bibliotekslokalerna med restaurang, pub, en prisbelönt Cocktailbar och flera ytor för event/klubb/konserter gör att de flesta häpnar när de kommer in på ett besök. Med sitt läge på Medborgarplatsen/Södermalm och med T-bana, bussar och parkeringsgarage utanför dörren kan det inte bli mer centralt än såhär.

UTHYRNING AV MOBILA SCENER TILL UTOMHUSEVENT

theRollingStageLOGO transparent

The Rolling Stages koncept är att leverera snygga och kompakta mobilscener med bra teknik utan krångel. Er Rolling Stage är på plats på eventet på 30 minuter med en expo-yta på 33 m2 runt scenen.

I grundhyran ingår bland annat:

  • Ljudteknik för en publik på 100 – 200 personer
  • 2 trådlösa mikrofoner
  • 1 trådlöst headset
  • Audioplayer för bakgrundsmusik
  • Headlights
  • 35 fixmonterade scenlampor
  • Ljusstyrning
  • Rökmaskin

Extras som vi gärna
hjälper till att fixa:

  • Fler mikrofoner
  • Riggning för band
  • DJ-mixer
  • El-aggregat
  • LED-skärm som bakgrund
  • Scenpodier för större scenyta
  • Foliering
  • Fotobås

KONTAKTUPPGIFTER

Vi ser fram emot att profilera och fixa er Rolling Stage.

Välkomna att kontakta oss!

Hemsida: www.rollingstage.se
Mejl: info@rollingstage.se
Mobil: 072 155 41 01

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Eventkoordinator till Gröna Lund!
  • VD till Sunlight Hotel i Nyköping
  • Branschens roligaste Hotelldirektörsjobb i Malmö och Lund
  • Projektledare inom event hos Alm Event & Dekor
  • On Air söker Head of Production
  • Nu växlar vi upp…

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Eventpodden

Oscar Durling och Lennart Wallander gästar Eventpodden

Eventbyrå

Här kan du lyssna till avsnitt #71 ”Good Old days ahead”

Koncept & Event arrangerar Hemnets bostadsgala - Guldhemmet

Koncept & Event arrangerar Hemnets bostadsgala – Guldhemmet

Eventbyrå

Guldhemmet är Sveriges största bostadsgala och genomförs årligen av Hemnet. Galan hyllar och sätter strålkastarljuset på extraordinära prestationer bland fastighetsmäklare och bostadsutvecklare från året som gått. Den 7 mars 2024 är det dags för den femte upplagan av galan och arrangörerna är eventbyrån Koncept & Event.

Eventbyrå expanderar med nytt kontor i Umeå

Eventbyrå expanderar med nytt kontor i Umeå

Eventbyrå

Byrån är nu lokaliserade i både Stockholm och Umeå och strävar att fortsatt vara en brobyggare mellan Norrland och övriga Sverige som länge varit deras expertisområde.

Mest läst

De mest spelade jullåtarna

De mest spelade jullåtarna

Årligen sammanställer Stim listan över de tio mest spelade jullåtarna. Och äntligen får vi svar på frågan – är det samma trogna klassiker som ligger i topp i år igen?
Årskrönika från Sabina Jonsson: 2024 kanske blir ett år av revansch för oss i branschen

Årskrönika från Sabina Jonsson: ”2024 kanske blir ett år av revansch för oss i branschen”

2023 närmar sig sitt slut. För att summera det gångna året, skulle jag säga att det varit ett lärorikt år. Ett år där jag fått stanna upp och granska mig själv och vår verksamhet, vad är vi bra på? Hur kan vi bli bättre? Hur ska vi göra för att sticka ut?
Snart nypremiär för biografen Rigoletto och dess lokaler

Snart premiär för biografen Rigoletto med nytt koncept

Den stora nypremiären går av stapeln fredagen den 15 december. Med det nya konceptet Mer än bara film blir det utöver biofilmer och galapremiärer, stort fokus på musik, event, mat, dryck och helhetsupplevelsen.
Anna Bauer – från golfproffs till affärskvinna

Anna Bauer – från golfproffs till affärskvinna

Anna Bauer har både hunnit med att spela golf i landslaget, jobba som sportreporter och eventskapare. Nu axlar hon rollen som affärschef på Sveriges nyaste mötesanläggning Scandinavian XPO.
teambuildingaktivitet

Lista: Teambuildingaktiviteter för din kick-off

Syftet med teambuilding är att svetsa samman företagsgruppen. Här tipsar Eventeffect om ett urval av aktiviteter som lyfter din nästa kick-off.

Branschfolk

Marcus Baker Mässbolaget – Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Nya utmaningar för mässbolag när branschen kick-startat!

Branschfolk

Nu är mässor och event tillbaka och entusiasmen är stor efter nästan två års lock down. För många av mässföretagen har det blivit en kickstart som inneburit utmaningar. Det är kortare tidsmarginaler och önskemålen ser nu annorlunda ut.
– Det är ett högt tryck bland företag att exponera sig och fler vill nu visa sig på marknaden, både i Sverige och internationellt, vilket är superroligt, säger Marcus Baker på Mässbolaget.

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Ahmed Abdirahman: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Ahmed Abdirahman.

Eventyr firar 25 år – expanderar och utökar ägargruppen

Möt Sofi Franzén: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Sofi Franzén.

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Möt Chris Pettersson: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Chris Pettersson.

Mia Stuhre: Så lyckas du med ditt digitala evenemang under Almedalsveckan 2021

Möt Mia Stuhre: Nominerad till Narrenpriset 2022

Almedalen

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Mia Stuhre.

Simon Strandvik: “Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Möt Simon Strandvik: Nominerad till Narrenpriset 2022

Branschfolk

I år är fem kandidater nominerade till utmärkelsen Narrenpriset som är eventbranschens äldsta individuella pris. Det delas årligen ut av Svenska Eventakademin till en person inom event- och mötesbranschen. Vinnaren koras av ledamöterna i akademin vid en ceremoni på Eventmässan i Kista 22 februari 2023. Här möter du Simon Strandvik.

Folk i karriären

Isatou Keitta ny Business Development Coordinator på Hybridbyrån Homage

Isatou Keitta ny Business Development Coordinator på Hybridbyrån Homage

På nytt jobb

Isatou kommer senast från nätverket All of us, där hon arbetat som verksamhetschef. Dessutom är hon co-moderator för Diversity or Die, där hon utbildar kommunikationsbranschens chefer om mångfald och representation för att göra branschen bättre.

Bilal Said axlar rollen som Sales Manager på Skeppsholmsgruppen

Bilal Said axlar rollen som Sales Manager på Skeppsholmsgruppen

På nytt jobb

Bilal Said har solid bakgrund inom MICE, senast från Scandic där han hade rollen som Inhouse Sales Agent. Bilal tillträdde sin roll som Projektledande Sales Manager den 6 november.

Martin Roos ny vd för Upplev Norrköping

Martin Roos ny vd för Upplev Norrköping

På nytt jobb

Den 1 januari 2024 tillträder Martin Roos som vd för Upplev Norrköping. Han har under de senaste åren jobbat som senior platsstrateg på Placebrander och vd för Destination Eskilstuna. Många känner också igen honom som tidig medlem och manager för bandet Kent.

Gästskribenter

Krönika: Let’s get physical!

Krönika: Let’s get physical!

Gästskribent

Framtidens viktigaste komponent  i allas Varumärkesstrategier!

Johnny Sundin

Debatt: Vi behöver fler ljushuvuden!

Gästskribent

Trots all kunskap som finns om vikten av att en presentatör skall få bästa möjliga förutsättningar att kunna framföra sitt budskap så missar 9 av 10 konferensanläggningar i Sverige att sätta ljus på det viktigaste instrumentet av alla – människan framför publiken! Den för stunden viktigaste bäraren av budskapet i rummet. Berättaren. Kommunikatören. Katalysatorn. Talaren. Moderatorn. Chefen. Kunden. Den som skall beröra!

Mötesexperten: Vågar du välja?

Fredrik Bauer: Vem ska gå på dina möten?

Gästskribent

Microsoft berättade nyligen att deras AI inte bara kan samla och analysera stora mängder information utan också gå på dina möten i ditt ställe. I den här krönikan spanar mötesexperten Fredrik Bauer om framtidens möten och vad du behöver göra redan idag.

Gunnar Söderberg: Fem tips om hur du stärker upplevelsen av ett event

Enkel lösning på knö istället för kö

Gästskribent

När jag flyttade till Göteborg förvånades jag över att folk gick på bussar genom alla olika dörrar på bussen, ofta innan alla som ville ens hunnit ut. Nu har de ändrat så påstigning endast får ske framme vid föraren. Jag väntar på att kulturen ska bli som när jag växte upp utanför Stockholm. Där stod alla i en välordnad kö, istället för att i Göteborg vänta på att bussen kommer utspridda över hållplatsen i klumpar och sedan som det heter här knö sig in.

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Debatt: Hummingbird eller Hummingbird?

Gästskribent

Jag har reflekterat kring vårt varumärke sedan förra veckan då jag hade ett intressant samtal med en av grundarna till Eventeffect. Anledningen till samtalet var att Eventeffect hade listat de största eventbolagen i Sverige med omsättning från 50 miljoner och uppåt.

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Krönika: Nyckelrollen för succé i konferenser och event

Gästskribent

Har du tänkt på vilken avgörande roll en moderator har för framgången och resultatet från ett möte?

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Nio tips för att lyckas med panelsamtal i Almedalen

Gästskribent

Business, bubbel och babbel. Tre obligatoriska ingredienser för en klassisk almedalsvecka där det sistnämnda, alltså babblet, ofta förpackas i form av panelsamtal i mängder. Och vi kan nog alla vara överens om att de där panelsamtalen inte alltid blir helt hundra. Här kommer några av Talarföreningens erfarna moderatorer med sina nio bästa tips för ett lyckat panelsamtal i Almedalen.

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Krönika: Skriv något om hållbarhet, sa chefen

Eventbyrå

Byråvärlden är enkel på många sätt. Vi säljer tid, erfarenhet, kompetens och talang. En tjänst. Hur vi än kämpat och försökt så ser byråerbjudanden luddiga och lika ut. Fråga bara en kund så får du se.

Hur skapar vi tryggare event och möten?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som besökare tänka på?

Gästskribent

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Föreningar och organisationer. Alla möts på en och samma plats. Som besökare är Almedalen en väldigt speciell plats där du har ett ansvar att se om dig själv och dina kollegor, så att ni alla kommer hem tryggt och säkert.

Konferensresa ansågs skattepliktig

Rättsfall: Konferensresa ansågs skattepliktig

Gästskribent

Kammarrätten i Sundsvall har i flera avgöranden den 17 mars 2023 fastslagit Skatteverkets ursprungliga beslut avseende förmånsbeskattning och skattetillägg kopplat till deltagande i en konferensresa.

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Trygga event i Almedalen – Vad ska du som arrangör tänka på?

Almedalen

Almedalen är en av de viktigaste (om inte DEN viktigaste) demokratiska mötesplatsen vi har i Sverige. Politiken och näringslivet. Avlönade och ideella. Myndigheter och media. Alla möts på en och samma plats. Ur ett säkerhetsperspektiv är Almedalen en väldigt speciell plats där man som arrangör har ett stort ansvar att se till att eventet ni arrangerar är tryggt och säkert.

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

Vi har hindrat 1642 ton Co2 att nå atmosfären – men vi är inte nöjda än!

EVENTYR NINE YARDS

När vi skapade vår långsiktiga strategi att bli Nordens ledande eventbyrå 2023 så var hållbarhet ett område som vi gav stort utrymme i planen. Ingen aktör i vår bransch hade gått hela vägen på det här området och vi ville erbjuda ett alternativ där det skulle vara enkelt för kunden att välja rätt – och på så sätt göra mindre påverkan på vår planet.

Stockholm Waterfront – Cityarenan där hela världen möts

Stockholm Waterfront – Cityarenan där hela världen möts

Annons

Endast 35 steg från Sveriges största knutpunkt, ligger cityarenan som har blivit ett välkänt landmärke i Stockholm. På totalt 14 000 kvm, fördelat på fem våningsplan, möts människor från hela världen. Varje dag. Året runt. För att diskutera till exempel politik, forskningsresultat, teknik, frimärken, entreprenörskap och talang. Men också för att uppleva konst, teater, sport och musik.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff