Destination Eskilstuna har valt att skapa en film för att sälja in staden.
Filmen har tagits fram på uppdrag av Destination Eskilstuna och näringslivet i Eskilstuna genom föreningen DeNeF.
Den nya varumärkesfilmen kan användas av alla som vill berätta om Eskilstuna i olika sammanhang – från publika evenemang på arenor och mässor till hemsidor och presentationer.
– Filmen ska skapa en känsla för Eskilstuna och inspirera till att vilja veta mer om vår stad. Den bygger på kommunikationskonceptet EskilstunaEvolution som utgår från den varumärkesplattform som över 2 000 Eskilstunabor har varit med och tagit fram, säger Peter Nilsson, projektledare platsvarumärket på Destination Eskilstuna.
”Vi hoppas att många vill använda filmen för att förmedla Eskilstunas styrkor”
– Vi väntar inte på att andra ska komma med lösningar, vi gör själva och hjälper på så vis evolutionen på traven. Vi hoppas att många vill använda filmen för att förmedla Eskilstunas styrkor och bidra till att skapa bilden av vår plats, säger Göran Pettersson, ordförande i föreningen DeNeF.