Under sommaren har detta dynamiska samarbete levererat minnesvärda filmupplevelser. Från Drive-in-biografen på Solvalla till utomhusvisningar i Rålambshovsparken och för-festkvällar på Djurgården har de skapat en filmisk fest. Och ännu fler spännande upplevelser väntar under höstens Stockholm International Film Festival.
Under sommaren har Homage tillsammans med Peroni Nastro Azzurro 0.0%, inom ramen för konceptet ”House of Peroni,” förhöjt filmupplevelsen för alla cineaster som besökt Stockholms Filmfestivals Drive-in-biograf, utomhusvisningar och för-festkvällar. House of Peroni 0.0% har smidigt förenat filmvärlden med en härlig atmosfär från baren och erbjudit biopubliken en avslappnad och social miljö med bekväma sittplatser, tilltugg och utsökta drycker. Målet har varit att göra filmupplevelsen så minnesvärd som möjligt.
– House of Peroni har varit en stor succé under Stockholms biosommar. Tillsammans med Homage har vi levererat en upplevelse utöver det vanliga, samtidigt som vi stärkt vår digitala närvaro genom strategiska partnerskap med lokala influencers. Nu ser vi fram emot att fortsätta vår hyllning till film och kultur under Stockholms internationella filmfestival i höst, där en av höjdpunkterna blir vårt värdskap för det prestigefyllda publikpriset, säger Ida Schramme, Marketing Manager för Asahi Nordics.
Peroni 0.0% Audience Award
Under Stockholm International Film Festival den 8-19 november kommer Peroni Nastro Azzurro 0.0% att vara värd för det prestigefyllda ”Peroni 0.0% Audience Award.” Detta pris är en av festivalens mest betydande utmärkelser, där vinnarfilmen väljs av publiken själva.
– Vi har haft en otrolig sommar tillsammans med Peroni och nu ser vi fram emot att fortsätta det strategiska och kreativa arbetet, applicera de lärdomar vi identifierat för att bidra till ännu fler fantastiska filmupplevelser under filmfestivalen i november, säger Siri Hemsley, partner och kundansvarig för Asahi på Homage.