Hallå… Linda Darmell, projektledare på Brinc Relations.
Vilket event vill du berätta om?
– ”Sibylla United” på Friends arena.
Vad var syftet och målet med eventet?
– Att samla alla Sibyllas franchisetagare och tillsammans skapa Sibylla United. På samma sätt som i ett idrottslag handlar Sibyllas framgång om att ge individerna möjligheter att glänsa, men inom ramen för det gemensamma spelsystemet. Det handlar om att utveckla det som är bra, och att våga avveckla det som inte är bra för laget, säger Linda och fortsätter:
– Målsättningen var att få deltagarna att känna att de tillhör något som är större än de själva och inspirera dem att delta i och bidra till detta ”större” som ett lag.
Vilka var de största utmaningarna med eventet?
– Vi har haft den stora förmånen att jobba med Sibylla i många år. En av utmaningarna är att alltid tänka nytt, utveckla och förbättra, samtidigt som det är viktigt att skapa en sammanhängande helhet över tid som krävs för att stegvis nå de långsiktiga målen.
Vilket moment gav en wow-effekten?
– Gemensam inmarsch på Friends arena, genom landslagets omklädningsrum med Zlatans tröja och ut på arenan till tonerna av Sibyllas egna nationalsång och Robert Tennisbergs specialdesignade reportage. En extra krydda var att de fick se sig själv på den stora jumbotronen.
Hur många gäster hade ni?
– 260 stycken.
Var besökarna nöjda?
– Nöjda och fyllda med energi och inspiration. Efter ett lyckat event är det många som upplever det som ”magi” – hur gjorde ni? Men egentligen handlar det inte om vad vi gjorde, utan i energin som uppstår när människor möts och vad vi fick deltagarna att göra med sig själv.
Blev eventet som ni hade förväntat er?
– Ja, eventet överträffande deltagarnas förväntningar.
Hur kan konceptet inspirera andra som jobbar med event?
– Jag tror andra kan inspireras av hur vi lyckades hitta ett kommunikationskoncept att bygga vidare på. I det här fallet ”Sibylla United” som grundas i hur Sibylla-laget över tid stegvis skapar utveckling, tillit och energi.