Den 30 september arrangerades utbildningsmässan i en helt virtuell miljö. Blivande studenter fick möjlighet att chatta, se föreläsningar och ta del av informationsbroschyrer från deltagande skolor på en mässa i 3D-format.
”Skapade en känsla av att vara en fysisk mässa”
– Den digitala mässplattform som vi använt för första gången i höst är verkligen något utöver det vanliga. Den skapar en känsla av att vara på en fysisk mässa, men allt är digitalt. Vi har haft olika mässhallar där varje utställare har sin egen monter och avatarer som hälsar välkommen i en digital reception, säger Madeleine Hansen, Communications Manager – Client Marketing på Educations Media Group Sverige och fortsätter:
– Vi har även gjort det möjligt för besökarna att live-chatta och ha videosamtal med utställarna bland mycket annat. En häftig upplevelse för alla inblandade och vi är glada att ha kunnat utveckla vårens mässa ytterligare.
3 500 personer besökte mässan
Närmare 3 500 personer besökte mässan och de 18 skolor som deltog. 62 procent av alla besökare lämnade en intresseanmälan på någon av de utbildningar som skolorna erbjuder och över 8 000 meddelanden utbyttes i live-chattarna mellan besökare och skolor.