Retail och brand experience-byrån UMG köper upp eventbyrån Way of Working. WOW Events startades för 25 år sedan och bedrev främst verksamhet inom företagsevent, under namnet Bodén & co. Bolaget köptes sedan upp av Intellecta-koncernen som nu säljer det till United Media Group (UMG). Det rapporterar Resumé.
– UMG och WOW kompletterar varandra fantastiskt bra. Med vårt gemensamma erbjudande och kombinerade expertis inom brand experience blir vi starkare tillsammans. För våra kunder innebär det breddad och vässad kompetens inom intern- och kundkommunikation. Det ger oss möjligheten att jobba mer integrerat med flera av våra kunders viktigaste målgrupper, säger Henric Wacha, vd på UMG.
UMG arbetar sedan tidigare med bland annat kunderna Coca-Cola, L’Oréal, Electronic Arts och Philips. WOW arbetar med kunder som Bravida, Avanza, Post Nord, Fotografiska och Nasdaq. Byråerna kommer fortsättningsvis drivas som separata bolag, men från och med månadsskiftet kommer WOW flytta till UMG:s lokaler.
– Det känns mycket positivt och spännande att få fortsätta vår resa med WOW tillsammans med UMG. En ägare som har lång erfarenhet av branschen och en bra förståelse för vår affär och verksamhet men också har ett mycket intressant erbjudande inom brand experience som ligger i framkant. Att integreras med UMG innebär att vi, utöver vårt nuvarande erbjudande, på ett naturligt sätt kan erbjuda våra kunder fler tjänster och kompetenser samt få tillgång till en stark ateljé inom print, digital- och filmproduktion, säger Helene Fogelström, vd på WOW.