Med inspiration från Japan
Yasuragi har allt sedan starten 1997 haft det japanska badet som en grundsten i sitt koncept. Inspirationen till hela verksamheten kommer från det japanska, vare sig det gäller estetik, matupplevelser eller aktiviteter. Förutom att badet har byggts om, har man även renoverat hotellrum och restauranger. I januari 2018 öppnar det nya japanska badet.
Kersti Olophsdotter får den nya tjänsten som Head of Brand. Hon har under många år arbetat med att bygga varumärket Yasuragi, med tidigare positioner på företaget som produktutvecklare och projektledare inom marknad & PR.
– Det är en stor ära att få detta utökade ansvar för vårt varumärke, särskilt när vi nu står inför en nystart med öppningen av vårt nya japanska bad, säger Kersti Olophsdotter.
Kersti kommer ingå i den strategiska ledningen.
– Att ha Kersti som ansvarig för utvecklingen av vårt fina och starka varumärke, känns både tryggt och naturligt med hennes gedigna erfarenhet i marknadsföringen, kommunikationen och omhändertagandet av Yasuragi. Hon har redan byggt oss starka, och nu fortsätter resan ut i Europa med ett nytt bad, japansk design av våra restauranger och möteslounge, i tillägg till att samtliga rum nu är designade utifrån ett japanskt tänk, kommenterar Sunniva Fallan Röd, vd på Yasuragi.