Anna Bauer, vd Scandinavian XPO AB
”Nu vill företagen snabbast möjligt bygga sin post Covid-kultur genom att mötas på riktigt”

– Nu vill företagen snabbast möjligt bygga sin ”post Covid-kultur” genom att mötas på riktigt!
Skyndsamt bokas det upp datum i anläggningarna för alla typer av evenemang och med kortare framförhållning än tidigare.
– Intresset för Scandinavian XPO är stort – vi är nya och vår placering vid Arlanda gör mötet mer hållbart med färre transporter och minimerar besökarens restid.
– Generellt för oss som jobbar i branschen handlar det om att vara snabbfotade och korta arbetsprocesserna för att kunna möta kundernas behov!
Calle Francke, vd Homage
”Influencer marketing knyts ihop med de fysiska eventet för att få större genomslag”

Annika Brantingson, eventansvarig Tekniska museet
”Behov av att både ha konferens och att kombinera det med en upplevelse”

– På Tekniska ser vi en tydlig trend mot att företagen vill mötas igen och uppleva något på riktigt och tillsammans. Det finns ett behov av att både ha konferens och att kombinera detta med en upplevelse som har en social funktion för gruppen. Det som bokas mest just nu är vår aktivitet Kodjakten på Tekniska, visningar i utställningar och avslutning med middag i vår restaurang. En annan tydlig trend är efterfrågan på vårt innovativa och hållbara julbord i kombination med olika aktiviteter i museet.
Richard Lindroth, affärsområdeschef Event Informationsteknik
”Möjlighet att följa arrangemanget helt digitalt eller i hubbar på olika orter”

– Vi på Informationsteknik ser en stark trend i att man återigen planerar för att träffas fysiskt, men att det sker i begränsad storlek och att man då även framåt behöver ge möjlighet att följa arrangemanget helt digitalt eller i ”hubbar” på olika orter.
– Våra kunder ställer även större önskemål om att kunna koppla ihop både det fysiska och digitala evenemanget i en eventplattform. Detta för att få en samlad upplevelse från registrering till interaktivitet och uppföljning oavsett om du är på plats eller följer arrangemanget digitalt.
Kerstin Fagervall, arrangemangschef Subtopia
”Evenemang som form har för all framtid gått in i en ny fas.”

– Våra kunder ställer även större önskemål om att kunna koppla ihop både det fysiska och digitala evenemanget i en eventplattform. Detta för att få en samlad upplevelse från registrering till interaktivitet och uppföljning oavsett om du är på plats eller följer arrangemanget digitalt.
– Privatpersoner väljer återigen att gå på konserter och andra föreställningar, såsom cirkus och teater. Det vi ser är alltså att underhållningsbranschen snabbt ställer om sig för att återgå till det normala. Företag vågar också boka evenemang igen, däremot har de färre deltagare och innehåller fortsatt ett hybridalternativ. Vår framtidsspaning är att den digitala utvecklingen, som fick en raketskjuts i början av pandemin, kommer att fortsätta bredda möjligheterna. Evenemang som form har för all framtid gått in i en ny fas.
Niclas Rahm, CCO Eventyr
”Vi växer i alla ledder i allt från kommunikation, design, digitalt & PR”

– Tittar man på branschen i stort så rivstartar hela livescenen och fysiska event igen efter 18 månaders ”Paus” vilket är mer än välkomnande. Isolerat den boomen så växer vi på Eventyr i alla ledder i allt från kommunikation, design, digitalt & PR. Vi har under de senaste åren utvecklat oss och skaffat oss en fin position för helheten för våra kunders kommunikation. Det förtroendet förvaltar vi med största ödmjuket och nyfikenhet.
Kitty Nyberg, Head of Sales and Revenue 7A
”Hybrida möteslösningar tror vi är här för att stanna”

– Den givna tillväxten de närmaste månaderna är fysiska möten. Vi ser en enorm efterfrågan på att mötas fysiskt vilket känns oerhört kul och efterlängtat. Med det sagt ser vi ett fortsatt intresse för digitala och då främst hybrida möteslösningar som vi tror är här för att stanna.
Patrick Walldén, VD på BANG, Brand Arena Nordic Group
”Största tillväxten är vårt erbjudande inom corporate events”

– Det område som vi nu ser kommer att ha den största tillväxten är vårt erbjudande inom corporate events.
– Framför allt medelstora och större bolag kommer nu tillbaka och önskar planera sina eventprojekt inför 2022.
– Vi får också flera förfrågningar på internationella events. Även ett antal projekt inom publika events har det kommit in förfrågningar om.
Mats Svensson, Marketing and Sales Executive Sture
”Mässkalendrarna tar äntligen form”

– Mässkalendrarna tar äntligen form, och om sex månader har vi förhoppningsvis en frekvent mässverksamhet igång igen.
– Våra kunder eftersöker luftiga och kommunikativa montrar. Hybridlösningar, där digitala lösningar får en mer naturlig roll än tidigare, förekommer oftare än tidigare.
– Intresset att genomföra event är redan stort.
– Mindre, lokala möten ser vi sker i en större utsträckning än tidigare. Portabla och skalbara kommunikationslösningar har en stor efterfrågan.
– Kunskapen om ljusets betydelse för helhetsupplevelsen verkar också ha ökat hos våra beställare.