Eventyr har gått mot strömmen under pandemin och växt både i antal kunder och medarbetare. En viktig anledning är samgåendet med Finlands ledande eventbyrå Tapaus men också ett långsiktigt fokus på strategi och kreativitet. Nu spänner man de kreativa musklerna ytterligare genom ett tätare samarbete med Tapaus designavdelning och rekryteringen av kreatören Alexander Rosta.
– Det handlar mycket om att jobba utifrån en gemensam filosofi och skapa en nerv och angelägenhet i allt vi gör. Vi vill se bortom den gamla lead agency-modellen, som byggde helt på lokala supportfunktioner, och istället frigöra hela den kreativa kraften som vi sitter på tillsammans, säger Niclas Rahm, Chief Creative Officer på Eventyr.
Alexander Rosta börjar som Creative på Eventyr i Stockholm och kommer närmast från en roll som Creative Director på Koncept & Event med en gedigen erfarenhet av B2C-event, något som Niclas menar är strategiskt viktigt för byrågruppen som helhet.
– Vi har haft ögonen på Alex ett bra tag och han är, tillsammans med ett par nyckelrekryteringar i Finland, en viktig del i det kreativa erbjudande som vi just nu skapar.
Alexander själv är ödmjuk men peppad på sin nya roll.
– Eventyr har genom åren byggt upp en tyngd och trovärdighet som sticker ut i branschen. Att få bidra med mina talanger och bli en del i den nordiska satsningen känns både spännande och väldigt utvecklande. Eventyr är den byrå som klarast lyser med en tydlig idé om hur man ska bemöta kundernas utmaningar framåt.
Alexander Rosta börjar sin nya tjänst i december.
Eventyr x Tapaus är 150 medarbetare i Sverige och Finland.