Årets jury består av 29 representanter från hela branschen – byråer, rättighetsinnehavare, medier, köpare av event och sponsring samt representanter från expomediet. Här nedan möter du 11 som sitter i årets jury, hela listan hittar du här.
Jonas Dahlberg, vd, NOLIA
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Att inspireras och djupdyka i alla fantastiska bidrag samt för egen del att träffa övriga jurymedlemmar.
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Vi alla behöver inspiration och pepp och kanske speciellt efter den tunga tid som branschen kommer ur. Här hjälps vi åt att lyfta goda exempel och hylla duktiga kreatörer och då är en gala/fest aldrig fel.
Pehr Palm, Planeringsstrateg Kristianstad kommun
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Att inspireras och att få hänga med härliga kollegor i branschen
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Gyllene hjulet bidrar till att ta branschen till nya höjder
Lama Abu Iseifan, Sponsrings och partnerskaps specialist, konsult
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Jag ser fram emot att bidra med mina erfarenheter, tankar och synvinklar in i juryarbetet. Min bakgrund är blandad från flera olika branscher, verksamheter och produkter som ofta vill rikta sig till svåråtkomliga målgrupper som många aktörer inte lyckas med av anledningar som att de inte förstår eller känner önskad målgrupp.
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
För att det är ett av branschens mest prestigefyllda tävling och pris som innebär ett starkt erkännande och kvalitetsstämpel.
Adam Graffman, COO & Partner Le Pacte
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Läsa och analysera alla bidrag. Hoppas det blir intressanta diskussioner i jurygruppen.
Bästa Gyllene Hjulet minne?
När vi vann Årets Rättighet med Tough Viking.
Niclas Rahm, CCO, Eventyr Nineyards
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Jag ser fram emot att ta del utav alla briljanta och kreativa bidrag men också lyssna in mina kollegor i branschens olika perspektiv och förhoppningvis vidga deras med mina.
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Det är viktigt att vi tillsammans riktar lampan mot vår del av branschen och påvisar den enorma kraft och det allt värde som vi skapar med riktigt bra upplevelser via event och sponsring.
Juryordförande – Sofia Thomasson, Creative Planner, Minnesota Communication.
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Självklart att sätta tänderna i alla roliga bidrag, men också att få höra olika perspektiv från jurymedlemmarna. Hoppas på några meningsskiljaktigheter!
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Det är ett pris som inte bara hyllar och uppmärksammar — det främjar också lusten till utveckling för hela branschen. Låt oss ta tillfället i akt att inspirera varandra! Trots att det kan vara slitigt i nomineringsfasen är det oftast värt det i slutändan. Om inte annat finns ju chans att gå hem med ett kul partaj innanför västen.
Amanda Persson, CE & Event RRP Specialist, Philip Morris
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Att få se alla bidrag som skickas in och inspireras av hur kreativa alla i branschen är
Bästa Gyllene Hjulet minne?
Alla dom gånger någon av ens vänner vunnit! När man vet hur mycket tid & energi dom lagt ner och vinner pris för det. Det är alltid fint!
Jenni Goldberg, Marknadskommunikatör, ATEA
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Jag ser verkligen fram emot att läsa om alla kommunikativa lösningar och inspireras av smart och effektiv kommunikation och vad det gett för genomslag och resultat. En bonus är ju att få träffa alla gamla och nya bekantskaper från branschen under juryarbetet.
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Bra och effektiv kommunikation ska lyftas fram! Sen skapar det ju även intern stolthet att få dela sitt hårda, fina arbete och resultat.
Håkan Blidberg, Marknad och Kommunikationschef, Svenska Skidskytteförbundet
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Jag ser framemot diskussionerna med de övriga jurymedlemmarna och möjligheterna att få ta del av deras perspektiv på kreativ kommunikation.
Bästa Gyllene Hjulet minne?
Första gången vi var med och tävlade tillsammans med Sveaskog och ett projekt som skulle få skidskyttet att växa i Sverige. Vi vann inte Gyllene Hjulet då men projektet i sig har varit en viktig del i den tioåriga tillväxtresa som Svenskt Skidskytte gjort.
Mattias Tappert, Chef Samarbeten & segment, SJ
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Erfarenhet att tillsammans få bedöma bidrag med byrå, rättighetsföretag och rättighetsköpare. Det ska också bli lärorikt att ta del av andras bidrag och dess effekter.
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Viktigt för branschen och att få mäta sig med andra
Oscar Wallin, Head of Production, Håkanson United
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Det känns otroligt kul och inspirerande att få vara en del av årets jury. Att få ta del av det bästa inom vår bransch och tillsammans med väldigt erfarna och kunniga jurykollegor få diskutera och debattera vad som är det allra bästa kommer bli både roligt och utmanande.
Bästa Gyllene Hjulet minne?
Jag måste nog ändå säga att vinsten för Årets Samhällsengagemang med Jontefonden och City Gross är den som ligger allra varmast om hjärtat.
Johan Nyth, Kommersiellt ansvarig Gothenburg Horse Show, Got Event
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Jag ser fram emot att möta branschkollegor och genom tävlingsbidragen ta del av varierande, spännande och värdeskapande case.
Varför skall man tävla i Gyllene Hjulet?
Tävlingen är ett utmärkt tillfälle att bredda intresse och kunskap kring dessa frågor internt. Det kan leda till större förståelse kring vad som är viktigt att ha med sig i vardagsarbetet. Tävlingsmomentet kan också bidra till en bra lagkänsla internt och med partners.
Nasim Abu Qouta, Chief revenue officer, 1337 esport AB/ Right Bridge Ventures Group
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Att få ta del av alla dem bidragen som kommer in och bedöma dessa tillsammans med övriga jurymedlemmar där erfarenheter och kompetenser från olika branscher möts för att rösta fram dem bästa bidragen.
Varför skall man tävla i Gyllene Hjulet?
Gyllene Hjulet uppmärksammar och premiera de bästa aktiveringarna inom event och sponsring och främjar utveckling av branschen. Självklart ska man va med och tävla, inte bara för prestige, men också för att inspirera och låta sig sig inspireras av kollegor i branschen som ständigt utvecklas.
Petra Englund, Director of Sales Sweden, Nordic Choice
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet
Att får på djupet granska alla inskickade bidrag. Finns så enormt mycket ”smartness” kreativitet och höjd i branschen. Ska bli spännande och se om kommunikationen, formatet eller innehållen förändrats efter pandemin. Sist men inte minst att mötas igen.
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
För att man är stolt över det man skapat och känner att man gjort skillnad.
Ulrika Sundblad, Marknads- och kommunikationsdirektör, OBOS
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Ser fram emot att ta del av, inspireras och bedöma alla fina bidrag….och träffa resten av juryn!
Varför skall man tävla i gyllene hjulet?
Bra insatser som inspirerar och utvecklar sponsringssverige är alltid värda att lyftas fram och där är Gyllene Hjulet en bra plats. Just nu behöver vi lite extra ljus i vardagen som peppar och inspirerar så ta chansen att tävla – vad kan gå fel?
Maria Redén, Grundare & vd, Redén Communication.
Vad ser du mest fram emot med juryarbetet?
Se alla fina bidrag och hopas det finns en förändring på en kreativ och hållbar nivå
Bästa Gyllene Hjulet minne?
Mina vinster, jag har vunnit två gånger.
Gyllene Hjulet
BRANSCHTÄVLINGEN FÖR ALLA SOM JOBBAR MED UPPLEVELSEBASERAD KOMMUNIKATION!
26 APRIL 2023 | 18.00 | MÜNCHENBRYGGERIET
Tävlingen håller öppet till den 6 februari och finalen går av stapeln den 26 april på Münchenbryggeriet i Stockholm.
Läs mer här.