Vill du vara med och skapa ett levande NK-varuhus i Stockholm och Göteborg?
AB Nordiska Kompaniet bildades 1902 och består idag av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. NK:s försäljning uppgick 2015 till totalt 3,3 miljarder SEK, varuhusen har en genomströmning av totalt cirka 11 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1 200 personer. Varumärket NK och varuhusen ägs av det börsnoterade fastighetsbolaget Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.
Projektledare till marknadsavdelningen,
Nordiska Kompaniet
Vi söker en engagerad och driven projektledare och relationsbyggare med starkt försäljnings- och resultatfokus till NK:s marknadsavdelning. Du ska driva besökare till varuhusen, öka antalet lojala kunder samt bidra till utvecklingen av varumärket NK.
Marknadsavdelningen består av 13 personer som arbetar med marknadsföring inom CRM, reklam, PR, egna digitala kanaler samt varuhusen Stockholm och Göteborg: detta indelat i två team, CRM respektive Kommunikation. Du kommer att ingå i kommunikationsteamet och rapportera till Kommunikations- och profilansvarig. Tjänsten är en heltidsanställning med placering på huvudkontoret i NK-huset i Stockholm.
Ansvarsområde
Du ansvarar för att projektleda marknadsföringen av olika kampanjer för NK i Stockholm och i Göteborg. Marknadsföringen består av en kanalmix av egna kanaler och köpt media, kampanj-PR, skyltning, dekorationer och events så som t. ex. modevisningar, shoppingkvällar, reaförtur, lanseringar, invigningar, skyltsöndag, m.m. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
Ansvara för projektledning, produktionsledning och utveckling av idéer och koncept för NK:s stora kampanjer – våren, hösten och julen – samt andra kommunikationsuppdrag.
Ansvarar för delprojektledning och produktionsledning av den årliga NK Galan (en del av hösten).
Driva kommunikation enligt marknadsplanen och kommersiell plan.
Kontinuerligt sälja in och planera aktiviteter i den kommersiella planen till NK:s avdelningar.
Ansvara för budget, planering, projektledning, uppföljning och utveckling av verksamhetsområdet.
Leda arbetet i NK:s kreativa team med att ta fram idé och koncept för NK:s kommunikation.
Coacha marknadskoordinatorer i den dagliga verksamheten (ej personalansvar).
Ge NK-företagarna bra service och rådgivning i deras egen marknadsföring.
Bygga och utveckla relationer med företagarna i varuhuset och med externa leverantörer.
Du jobbar alltid integrerat Stockholm-Göteborg. Till hjälp vid projektledning finns NK Marknads interna resurser och externa leverantörer.
Kvalifikationer
Du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande inom marknad, reklam och event. För att lyckas i rollen ska du ha:
Minst 5 års erfarenhet av marknadsföring, marknadskommunikation och reklam, där du har fått gedigen kunskap om ”hantverket från ax till limpa” och om olika kommunikationskanaler på kund- eller byråsidan. Byråerfarenhet är meriterande.
Erfarenhet av budgetering, analys, planering, implementering, ledning och uppföljning av B2C-reklam, kampanjer och events.
Erfarenhet av att omvandla affärsmål till kreativa kommunikationslösningar som förbättrat det ekonomiska verksamhetsresultatet.
Tidigare erfarenhet av förhandlingar och köp av reklam- och mediebyråtjänster.
Erfarenhet av att ha arbetat med projektledning och produktionsledning på reklambyrå eller liknande.
Mycket goda kunskaper i svenska samt god engelska i tal och skrift.
Som person är du engagerad, affärsorienterad, mål- och resultatinriktad och du får saker att hända. Du är strukturerad, noggrann, bra på att prioritera, ta beslut och driva processer framåt. Vidare har du god förmåga att se och förstå helhet och att vara kommunikativ. Du är prestigelös, har gott omdöme och är trygg i dig själv och du har en god social kompetens med förmåga att coacha, involvera och engagera människor.
Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer kommer att ske löpande.