Comfort Hotel strävar efter att bli Nordens främsta budgetkedja och för att lyckas med sin målsättning har hotellkedjan inrättat en ny roll. Efter en gedigen rekryteringsprocess gick tjänsten som koncept- och varumärkeschef till Maja Granberg.
Närmast kommer hon ifrån Absolut Vodka där hon arbetade som marknadschef och dessförinnan från Oddka där hon var varumärkeschef.
– Vi har renoveringar och öppningar i pipen och vi bygger nu en solid plattform som alla våra hotell kan stå på för att utvecklas, förändras och förbättras. Alltid med fokus på stolta team, glada gäster och annorlunda produkter. Maja blir en nyckelperson i det arbetet och jag vet att hennes erfarenhet kring koncept- och varumärkesutveckling, hennes glöd för att skapa och implementera koncept och inte minst hennes varma och starka personlighet kommer ge Comfort den energiboost och kompetens som vi behöver, säger Anna Spjuth, nordisk kedjedirektör på Comfort Hotel i ett pressmeddelande.
Såhär säger Maja själv om den nya rollen; – Jag är så glad över att få vara en del av Comfort och är riktigt peppad över möjligheten att få skapa koncept och miljöer som ger våra gäster fantastiskt fina hotellupplevelser. Jag tror att vi har möjlighet att åstadkomma något riktigt riktigt bra med varumärket och få vara med på den resan är ett nöje. Att jag dessutom har hamnat i ett team där vi har oerhört roligt tillsammans samtidigt som det finns kompetens, kreativitet och galenskap är såklart en bonus.
Maja tillträdde den nya tjänsten i början av januari.