Wimab Evenemang tog emot utmärkelsen Most Successful Story under Nordic Digital PR Awards.
Utmärkelsen syftar till att prisa det företag som med en enskild story lyckats bäst med såväl räckvidd som resultat och delas ut av Mynewsdesk.
Vinnaren i denna kategorin är baserad på data. För första gången ställdes företag från hela Norden mot varandra.
Motivering:
Wimab visar tydligt hur viktigt det är att förstå sin publik för att nå framgång. Något som de lyckas väldigt väl med utan stora resurser eller en stor marknadsavdelning. Deras digitala julkalender “Ät dig frisk” blev en viral succé, som än idag genererar trafik. Att kombinera SEO och PR gav dem en riktig fullträff som blev årets story.
– Givetvis är vi lite chockade över att vi tog hem segern när vi såg de andra nominerade företagen, där bland annat Ford Motor Norge AS och SJ fanns med, men visst höll vi tummarna in i det sista vi visste att vår satsning med den digitala kalendern hade blivit en virtuell succé, säger Johan Järlmo, vd för Wimab.
Om tävlingen
Nordic Digital PR Awards, tidigare Årets Nyhetsrum, arrangeras av Mynewsdesk med syfte att prisa företag och organisationer för sina PR- och kommunikationsinsatser under det gångna året. I år tävlade totalt 150 företag mot varandra i sex olika kategorier. Först gick den interna juryn igenom ansökningarna som också analyserades och utvärderades på den data som finns tillgänglig via Mynewsdesks plattform, för att landa i sex finalister i respektive kategori. Slutligen presenteras de tävlande för den externa expertjuryn som avgjorde tävlingen.