Inhouse är en tävling där Sveriges marknads- och inhouseavdelningar prisas för den reklam de producerat internt under det gångna året.
De som tar hem priset för Årets Expo 2018 är ”Monsterträdgården”. Ett samarbete mellan Ica och Generation Pep. De vill inspirera till ett nyttigare Halloweenfirande för hela familjen. Det rapporterar Dagens Media.
Motivering lyder:
”Att skapa något spännande och roligt kring vad som i sig är en rätt tråkig företeelse är en utmaning. När det gäller att dessutom rikta aktiviteten mot en ofta extremt kräsen målgrupp faller många till föga. Men inte vinnaren av Bästa Expo. Genom att göra frukt- och gröntavdelningen till ett fiberrikt skräckkabinett lyckas man dessutom öka försäljningen under årets kanske mest godisstinna högtid. Grattis Ica och ’Monsterträdgården'”.
Coop knep andraplatsen med ”Lösgodis & naturgodis” och Metro Media House hamnar på tredje med ”#varinteendouche”.