Intresseanmälan till utbildningen är nu öppen och man hoppas att många ska se affärsnyttan i att delta.
– Som kanal för marknadskommunikation är modern sponsring extremt effektiv. Genom utbildningen kommer deltagarna att få kunskaper som leder till större affärsnytta, mer kreativitet och större förståelse för kanalen sponsring, säger Jonas Ekebacke, projektledare Möten & Evenemang, destination Uppsala.
Destination Uppsala har nu öppnat anmälan till den sponsringsutbildning som bolaget presenterade för näringen under en halvdag på UKK i december. I samarbete med Trippus Event Solutions, Elitidrott Uppsala, Världsklass Uppsala, Handelskammaren i Uppsala län påbörjar man i februari en sponsringsutbildning för de företag (köpare av sponsring) och evenemangsarrangörer (säljare av rättighet) som vill arbeta med strategiskt med sponsring och skapa större affärsnytta för sina verksamheter.
– Rättighetsinnehavare, det vill säga evenemangsarrangörerna, var snabba med att anmäla sig. Vi hoppas även fånga näringslivets engagemang i vårt initiativ. Vi vill se kreativa möten mellan företag och arrangörer och hoppas att det i förlängningen skapar goda sponsringssamarbeten i framtiden, säger Anna Lindström, Chef Möten & Evenemang, Destination Uppsala.
Läs mer här.