Namn: Anna Filipsson, vd och projektledare på Aventi.

Kan du berätta om eventet?
– Vi fick i uppdrag att arrangera ett minnesvärt 30-årsjubileum till vår kund som skulle vara överraskande för gästerna. Kvällen inleddes med en riktigt italiensk afton, dekoren med stenväggar från Verona skapade en härlig stämning av en Piazza. Romeo & Julia-kören stod för levande underhållning, med ett par instick under middagen. Vid vårt arrangerade ”strömavbrott”, lagom till tacktalet, dånade två HD-motorcyklar in i lokalen, dekoren föll och rockfesten var i full gång. Vilket jubileum det blev!
Vad är syfte och mål med eventet?
– Att fira företagets jubileum samt att stärka kundens varumärke både internt och externt.
Vilket moment gav en wow-effekt?
– Vårt överraskningsmoment där vi mitt under ägarnas tal arrangerade ett strömavbrott, dämpade all belysning och allt ljud och bytte tema från italiensk afton till rock fest. Det var tyst i några sekunder innan man hörde två HD-motorcyklar dundra igång och rulla in i lokalen. Skiftet från stilig underhållning med Romeo & Julia-kören till rockfest, gav en grym wow-effekt hos gästerna.
Hur många gäster hade ni?
– Det var 180 personer i vår kunds egna produktionslokaler.
Var besökarna nöjda?
– Alla gäster var otroligt nöjda och vår kund har fått mycket positiv respons. Som vår kund sa efteråt; ”Detta kan man inte värdera i pengar”, något som vi vill att alla våra kunder ska uppleva. Ett event ska kännas som en investering, inte en kostnad.
Blev eventet som ni hade förväntat er?
– Ja, minst sagt! Det blev en fantastik kväll och en upplevelse som gästerna har med sig länge.
Hur kan konceptet inspirera andra?
– Kontrasterna som bjöds på under kvällen skapade ett oförglömligt event för festens alla deltagare. Att uppleva varumärket genom unika event som man skapar genom att överträffa kunden och gästens förväntningar, stärker både sitt eget och kundens värde.