I H&H Group ingår reklambyrån Berntzon Bylund, Mindmakers, mediebyrån Socialminds och eventbyrån Wonderland. Nu blir Joachim Berntzon och Hans Bylund delägare i bolaget tillsammans med de andra delägarna Sten Åkerblom, Martin Stadhammar, My Söderholm och Mia Jorpes.
Tänker långsiktigt
Joachim Berntzon, ny delägare för H&H Group, uppger att han och Hans har känt Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group, sedan länge. Tanken på att köpa upp bolaget dök upp i juni. Anledningen enligt Joachim är bland annat att de vill fortsätta att växa och ha en styrelse att rapportera till.
Varför genomför ni affären H&H?
– Vi har byggt upp vår koncern under elva år och har funderat en tid på hur vi tar nästa steg. H&H känner vi som duktiga branschkollegor sedan mycket länge tillbaka och vi har goda personliga relationer. När tanken föddes om att göra något ihop så kändes det självklart. Jag tror att det är optimalt att ingå i en svensk kommunikationskoncern, vi delar erfarenheter och synen på hur verksamheten ska drivas, säger Joachim Berntzon till Eventeffect.
Vilken framtid ser ni för Wonderland inom koncernen?
– Affären innebär starkare muskler för alla fyra byråer i vår grupp, så även för Wonderland. Wonderland har utvecklats mycket väl den sista tiden och vi har drivit ambitionen att bli starkare på olika typer av företagsevent. Här finns förstås spännande möjligheter till samarbeten med andra byråer inom gruppen.
Vilken nisch planerar ni tillväxt inom för Wonderland?
– Vi kommer fortsätta att vara en av Sveriges bästa byråer på galor och rödamattan-event, men vi ska framför allt växa på större företagsevent. Kombinationen är styrkan.
Blir det personal- och organisationsförändringar i och med affären för Wonderland?
– Vi ska växa med fler duktiga kollegor, avslutar Joachim Berntzon.