eventeffect.se

”Vi suger åt oss av omvärldsinformation för att kunna tolka framtiden”

Destination

Möt Anna Lakmaker, vd för Destination Sigtuna som berättar om sitt arbete.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Hitta Julbord
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Meetapp
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Nine Yards
    • Golfbaren
    • Rider
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-11-30 | Årets eventchef

Finalist G2C: Jonas Wilson Stoltz Festivalgeneral Hx-festivalen i Helsingborg

Möt Jonas Wilson Stoltz som är en av finalisterna till utmärkelsen Årets Eventchef 2020 G2C, vinnarna presenteras den 15 december kl.08.00 på Eventeffect.se.

jonas stoltz

Hallå där… Jonas Wilson Stoltz, Projektledare Hx-festivalen i Helsingborg (Festivalgeneral). Jonas är en av fem finalister i utmärkelsen Årets Eventchef 2020 inom kategorin Government to Citizens. Vi på Eventeffect ställde några frågor till honom om vem han är och hur han jobbar.

Vem är du och vad jobbar du med?
– Jag är en glad Helsingborgare som jobbar med evenemang. Jag har tidigare jobbat professionellt som musiker. Idag är jag anställd som projektledare på Helsingborg Arena och Scen AB vars ägare är Helsingborg Stad. Jag är 35 år gammal och älskar utmaningar.

Kan du nämna några event/evenemang som du jobbat med de senaste åren?
– Jag har varit delaktig i b.la. Den Stora Trädgårdsfesten på Sofiero, 600 årsjubiléet i Landskrona (2013), Ett gäng Landskronakarnevaler, 3 kungliga besök i olika sammanhang b.la. 150 årsjubiléet på Sofiero 2016. Jag har varit projektledare för b.la. Helsingborgs insats i vandringsevenemanget – ”Eurorando” – samt för nyinvigningen av Olympia i Helsingborg. Jag jobbade även ett tag med ett projekt för äldreomsorgen i Landskrona som handlade om att öka aktivitetsutbudet för brukare runt om på stadens egna boenden. Detta projekt blev så lyckat att staden befäste detta i deras ordinarie verksamhet. I nuvarande roll så är jag projektledare för Helsingborgs egna stadsfestival, Hx.

Berätta gärna lite mer om något du är extra stolt över?
– Just nu så bär jag en otrolig stolthet för mitt fantastiska team och kollegor på HASAB (Helsingborg Arena och Scen AB). Lite extra för festivalteamets grund, Daniel, Camilla och Elina som trodde på mig detta året med att trampa ny mark i samband med pandemin. Dom är grunden i teamet som växer efterhand fantastiska människor och ”do:ers”. Mina chefer stöttade och coachade på bästa vis och jag kände verkligen det som att dörren öppnades med fullt stöd. Det gör mig extra stolt. Som grädde på moset så lyckades vi dessutom.

Vad upplever du som den största utmaning internt i organisation för din roll?
– Största utmaningen är att bidra till att försöka hålla den totala gruppdynamiken intakt. Dvs – att inte bidra till känslan av ”en grupp i gruppen”. Festivalen har sin organisation men kollegerna i den organisationen har även andra åtaganden och roller inom bolaget. Festivalen är ett av många projekt som HASAB producerar/medverkar i. Därför har vi högt i tak men att vi tydligt försöker motverka exkludering internt. Eller känslan av det rättare sagt. Jag personligen jobbar mycket med ”Vi” och inte ”Jag, ni eller dom”.

Brukar du sätta upp syfte och mål för dina evenemang? Mäter du på något sätt?
– Ja, vi jobbar alltid med mål och syfte men även indelat i kortsiktiga och långsiktiga mål. Vi försöker alltid att revidera och gå igenom projektplanen år för år för att fånga upp omvärldsbevakning men också potentiellt nya trender överlag och det även i att mäta mål. Vi mäter genom att följa upp, alltid producera slutrapport samt genom en utvärdering som besökarna får svara på.

Sköter ni hela produktionen själva, eller tar ni in hjälp från professionella leverantörer?
– Vi sköter mycket själv – såsom idégenerering, säkerhets – och logistikplanering, marknadsföring och kommunikation och vi bemannar alltid kansliet och leder detta arbetet före, under och efter. Vi tar hjälp när det kommer till säkerhetsbemanning, bemanning överlag, teknik (och bild), producent, matbespisning mm.

Hur jobbar ni med hållbarhet och CSR på era evenemang?
– Vi jobbar starkt med en miljöplan tillsammans med ett av stadens andra bolag, NSR (Nordvästra Skånes Renhållningsverk), årligen i den fysiska festivalen. Vi försöker påverka källsortering och noga utvalda inköp med upphandlade leverantörer. Denna miljöpolicy som vi tar fram, förmedlas också i samtliga avtal till krögare, marknadsförsäljare, leverantörer mfl.

CSR jobbar vi med så tillvida att vi strikt jobbar efter tesen ”Ingen ska ha ont i magen” – dvs – stress, högt tryck mm kan förekomma men att vi alltid har högt i tak och är villiga att hjälpas åt om det kräver. Vi har ingen prestige i att flagga för hjälp. Vi har också sedan ett par år tillbaka jobbat i skift så att ingen i organisationen behöver jobba 14, 15 timmars pass som en festival kan innebära. Vi har alltid det som vi kallar för ”2:or” inne som kan gå in och avlasta och stötta i resp. ansvarsfunktion. Detta har vi sett resultat på. Man är helt enkelt inte slutkörd efteråt. Vi tolererar inga trakasserier överhuvudtaget. Varken internt eller externt. Vi lägger stort fokus vid trygghetsarbetet. Man ska känna sig välkommen och trygg när man jobbar på eller besöker festivalen.

Hur jobbar du med innovation för att utveckla era evenemang?
– 2020 kom med en stor utmaning – covid-19. Eftersom Hx-festivalen är det projekt jag arbetar med så handlade frågorna för mig direkt om – ”Hur kan vi bevara alla de arbetstillfällen som festivalen inbringar?”. ”Hur kan vi bevara föreningsengagemang och alla artistbokningar?”. Det var då, efter många tankar, som idén föddes till att skapa en digital stadsfestival. Sveriges första. Drygt 12 veckor fick vi på oss från det att uppdragsgivarna, dvs Helsingborg stad, godkände och gav tummen upp.

Vi gjorde som man inte brukar. Vi började tänka utformning och genomförande på ett annat sätt än vad man gör i en fysisk stadsfestival. Vi började identifiera nya sätt för hur beteendet hos besökare digitalt fungerar jämfört med fysiskt. Helt plötsligt skapas också material som går att upplevas igen efter själva ”live”-delen vilket gör att festivalen pågår längre. Vi upptäckte också att vi får en helt ny vinkel på tillgänglighetsanpassning och att man som besökare kan besöka festivalen vart man än är i världen. Vilket vi också ser är sant i slutrapporten.

Men som kort svar på frågan så skulle jag nog vilja svara ”Öppenhet” och att försöka tänka kring ”Att göra som man inte brukar”. Då smyger sig innovationen in.

Vad upplever du som största utmaning inför 2021?
– Fortfarande ser jag pandemin som en utmaning. Men jag ser också det svårt att göra en copy/paste på Hx-festivalen i den skepnad som blev för 2020. Utmaningen nu är att möta de erfarenheter vi samlat på oss digitalt mot publiken och besökarnas förväntningar och faktiska upplevelse… så klart efter rådande restriktioner och rekommendationer.


Om utmärkelsen Årets Eventchef:
Målsättningen är att lyfta fram individer på köparsidan som agerar professionellt, är kunniga, modiga, öppna och framgångsrika.
Utmärkelsen kommer att delas ut årligen inom fem kategorier, med start 2020. Bakom utmärkelsen står den oberoende bransch- och nyhetssajten Eventeffect.se. På sajten nominerar byråmedarbetare, branschfolk och kollegor sina kandidater.
Redaktionen på eventeffect.se sammanställer alla nomineringar och utifrån de ledord som juryn tidigare fastställt, presenteras fem finalister per kategori för den välmeriterade och erfarna juryn från branschen som slutligen väljer ut vinnarna. Vinnarna av utmärkelsen presenteras på Eventeffect.se den 15 december kl. 08.00.

Årets Eventchef: Juryn för 2020:
Anna Bauer, Business Director – Scandinavian XPO
Fredric Holmgren, CEO – Bright Group
Hansi Sundström, VD – Workman Event
Karin Karlsson, Programchef – Malmö Live
Kerstin Öhman, Owner – BSC
Mikael Jansson, CEO – Fairlink
Niclas Mellbin, CEO – Realise
Niklas Söderberg, Verksamhetschef – SES
Rasmus Fursäter, Sales Manager på Stockholm Live
Patrick Walldén vd för Bang Agency och Brand Arena Nordic Group
Patrik Eriksson, VD – Imponera
Sabina Jonsson, CEO – Sabina Consulting
Sofi Franzén, VD – Eventyr
Stellan Eriksson, Managing Director – MCI

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

vinnarna Arets eventchef 2020

Vinnarna av Årets Eventchef 2020

Här är vinnarna av utmärkelsen Årets Eventchef 2020, kolla in och läs motiveringarna här.

image1 3 1

Linnéa Monteiro vinnare av årets Eventchef G2C 2020

Årets Eventchef är en utmärkelse för branschprofiler som under det gångna året har visat på kunnig-, modig- och öppenhet på ett professionellt sätt vilket lett till stor framgång i sin karriär.

unnamed 60 1

Håkan Wallinder Eriksson vinnare av Årets Eventchef B2C 2020

Årets Eventchef är en utmärkelse för branschprofiler som under det gångna året har visat på kunnig-, modig- och öppenhet på ett professionellt sätt vilket lett till stor framgång i sin karriär.

Trippus eventeffect årsmöte

Dags för Årsmöte 2021 – kommer det ske digitalt i år?

Annons

Under perioden mars till maj genomförs det väldigt många årsmöten, det är allt ifrån aktiebolag, organisationer till föreningar och den gemensamma nämnaren är ju att det blir svårt att genomföra detta fysiskt i år. Under 2020 genomfördes många årsmöten digitalt och vi på Trippus fick förmånen att hantera ett hundratal för våra kunder. Efter en viss tvekan i början blev många positivt överraskade hur smidigt det gick samt att de för det stora flertalet blev ett möte med många fler deltagare än normalt då det blev mer lättillgängligt.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
offentliga inköp mercell Eventeffect

Offentliga inköp – vinnarna kan regelverket

Annons

Regelverket för offentliga upphandlingar är invecklat. Här är de tre vanligaste misstagen som du kan göra när du ska delta i ett upphandlingsförfarande.

Upphandlingar

  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration
  • Upphandling av direktsänd ljud och bildproduktion
  • Universitet söker plattform för digitala evenemang
  • Upphandling: Ansvarig för modetävling
  • Upphandling av produktionsbyråpartner till Visit Sweden

Eventarenan

Boosta kreativiteten på nästa konferens

Annons

Jaga rymdfigurer, måla med ögonen och skapa musik med kroppen? Kombinera möte i kreativa lokaler med teambuilding i interaktiva och hyllade utställningar. På Tekniska museet blir konferensen en inspirerande och spännande upplevelse.

Inspiration

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

elite hotel marina tower 1m update event effect

1M UPDATE: Elite Hotel Marina Tower Studio

1M UPDATE

Eventeffect besöker med konceptet 1M UPDATE denna vecka Elite Hotel Marina Tower Studio. Vill du veta mer om studion och vilka möjligheter som finns? Kika in videon och läs mer om studion här!

mktg

MKTG bygger ElectroluxTalks – en unik mötesplattform för Electrolux

Eventbyrå

I en tid där fysiska möten kraftigt har begränsats har Dentsubyrån MKTG skapat en unik mötesplattform åt Electrolux; ElectroluxTalks där idéer, samtal och produktdemonstreringar presenteras i en ’mixed reality’.

new year 3042746 1280

Vaxholmsmodellen: Tre sittningar med nyårsfirande

Inspiration

De nya restriktionerna där restauranger måste stänga 22.30 ställer till det för de som vill skapa ett publikt event på nyårsafton. Men Waxholms Hotell har hittat en minst sagt kreativ lösning.

20 hållbara teambuilding aktiviteter

Lista: 20 hållbara teambuildingaktiviteter

Inspiration

Teambuilding är ett bra sätt att sammansvetsa och få in inspiration och energi. Här listar vi 20 hållbara teambuildingaktiviteter så att ni med omsorg kan välja utefter ert företags hållbarhetsvärdegrund.

Tekniska museet Eventeffect 1M UPDATE

1M UPDATE: Tekniska museet

1M UPDATE

Eventeffect och 1M UPDATE besöker Tekniska museet och möter Annika Brantingson som berättar om museets olika ytor och upplägg för genomföranden.

bild7

Slösmöten är vår största tidstjuv

Annons

Fyra veckor per person och år – så mycket tid slösar vi på onödiga möten enligt Sylvia Nylin, vd Svenska Möten.

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Digital Marknadsförare
  • KAM till Eventyr
  • Vi söker eventpersonal till Göteborg!
  • Koordinator Lunds Universitet
  • Verkställande direktör till Svenska Möten

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

johan lundemo

Carlsberg väljer Göteborgsbaserad eventbyrå

Eventbyrå

Samarbetet sträcker sig över tre år och berör logistik och produktion. Avtalet gäller för festivaler, mässor och event i Sverige.

Bang

Bang och Göteborg & Co i nytt samarbete kring hållbarhetsinitiativ

Eventbyrå

Nu lanseras ett nytt hållbarhetsprojekt i Göteborg, Awake & Aware. Bakom initiativet står några eldsjälar på Göteborg & Co fast beslutna om att ta stadens hållbarhetsarbete till en ny nivå. Kommunikationsbyrån Bang vann efter tuff konkurrens den offentliga byråupphandlingen och har nu utvecklat identitet och form, och UX-byrån Osynlig står för sajten.

Mest läst

Aros Congress Center

Aros Congress Center varslar alla medarbetare

"Nu väntar en tuff tid för alla parter. Vi har kontakter med flera av våra intressenter för att gemensamt se om det finns långsiktigt hållbara lösningar för framtiden", säger bolagets vd Tobias Hultberg.
Svenska Möten om pandemilagen

Det här innebär pandemilagen för hotell – och konferensanläggningar

Hur många deltagare får företag samla till slutna möten på konferensanläggningar? Svenska Möten tagit fram ett material som hjälper hela industrin att navigera rätt när den nya pandemilagen börjar gälla.
Header ansokning

KAM till Eventyr

Nu söker vi dig som delar vår passion och vill ta hand om våra kunder.
konkurs

Tuffa tider: Konferensanläggning har gått i konkurs

Bolaget har sin verksamhet i centrala Stockholm bara några hundra meter från centralen. Den 12 januari inleddes konkursen.
jonkoping

Jönköping växer som mötesplats

Nu är byggnationen av nya Science Park Towers igång. Med sitt centrala läge och som granne till Jönköping University, kommer Science Park Towers att vara en självklar mötesplats där entreprenörskap och innovation möter utbildning och kunskap.

Branschfolk

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

idg

IDG ställde om jättekonferensen Webbdagarna på fem dagar

Branschfolk

– Att hoppas att vardagen återgår till det normala kan vara riskfyllt, säger IDG:s vd Joakim Allwin, när han berättar om hur tidningsförlaget ställde om sin jättekonferens efter regeringens nya begränsningar.

Folk i karriären

johan eriksson

Han är ny vd för Vasaloppet

På nytt jobb

Han har arbetat på Vasaloppet sedan 2013 som bland annat sportchef och utvecklingschef. Nu ska han axla rollen som vd.

rony forsberg

Han är ny vd för Leksand Resort

På nytt jobb

Han kommer närmast från rollen som vd på Jönköping Airport. Nu ska han leda arbetet med att utveckla Leksand Resort.

pernilla och jenny

Sånga-Säby rekryterar och siktar på att bli framtidens mötesplats

På nytt jobb

Lagom till jul började Pernilla Rehnberg på Sånga-Säby som ansvarig för hotell & restaurang. Hon kommer tillsammans med Jenny Baudou som blir ansvarig för nya projekt & upplevelser, att bygga upp det nya Sånga.

Gästskribenter

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo "Kräv att alla har kameran på"

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

simon strandvik

Simon Strandvik: ”Vid en nystart tenderar man att tänka innovativt och annorlunda”

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent inom hållbarhet, Simon Strandvik skriver här i sin höstkrönika om vikten att vi prioriterar hållbarhetsarbetet när evenemangen drar igång igen.

covidcleanrmecafe

Runö Möten & Events är CovidClean-certifierade

Annons

Att Covid-19 kommer påverka oss under överskådlig framtid står helt klart, och att säkerheten och hälsan för våra gäster och vår personal alltid prioriteras är en självklarhet. För att hantera det har vi på Runö Möten & Events utvecklat rutiner och arbetssätt för att följa dom lagar och rekommendationer som gäller under den pågående Coronapandemin.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff