eventeffect.se
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expo

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Eventsystem
    • Expoeffect
    • Gästskribenter
    • Hållbarhet
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Söndagsprofilen
    • Narren: Stora Eventpriset
    • Svenska Eventakademin
  • Topp100 Föreläsare
    • Topp100 Föreläsare 2024
    • Topp100 Föreläsare 2023
    • Topp100 Föreläsare 2022
    • Topp100 Föreläsare 2021
    • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Möteslokaler
  • Inspiration
    • Omnämnda varumärken
  • Mässkalender
    • Mässnyheter
    • Branschnyheter
    • Utställningskoncept
    • Monterproduktion
    • Monterbyggare
    • Mässanläggningar
    • Profilföretag
    • Övrigt för mässor
    • Mässarrangörer
    • Addera din mässa
  • Guider
    • Eventsystem
  • Destinationer
    • Bohuslän
    • Borås
    • Gävle
    • Göteborg
    • Halmstad
    • Helsingborg
    • Jönköping
    • Karlstad
    • Linköping
    • Lund
    • Malmö
    • Norrköping
    • Roslagen
    • Skellefteå
    • Södertälje
    • Dalsland
    • Umeå
    • Uppsala
    • Västsverige
    • Västerås
    • Västergötland
    • Växjö
    • Åre
    • Örebro
  • JOBB
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • Chaufför service
    • Destinationsutveckling
    • Det dukade bordet
    • Digitala eventplattformar
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Evenemangssäkerhet
    • Fotograf
    • Föreläsare
    • Hybridmöten
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Matlagningsaktiviteter
    • Moderator
    • Montersystem
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • Talarcoaching
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Utlandskonferens
    • Videokonferens
  • PARTNERS
    • Trippus
    • Workman Event
    • Informationsteknik
    • K&E Studios
    • Scandinavian xpo
    • 7A
    • Onemotion
    • Space Production
    • Nacka Strandmässan
    • BANG Agency – Brand Arena Nordic Group Agency AB
    • Explore Åre
    • Fotografiska
    • Octanorm
    • Adapt
    • Stockholmsmässan
    • World of Volvo
    • beMatrix
    • FC Gruppen
    • Mindley
    • Axaco
    • Pearl St
    • Minnesota
    • Liwlig
    • Checkin
    • Centas
    • Agenthuset Nordic
    • ReadySet
    • CoreGo
    • Food Family
  • OM OSS
    • Annonsera
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
Skip to content

Hem » Fyllda arenor och 35 000 digitala deltagare – Tony Robbins har hittat en vinnande formel

2023-08-03 | EVENTKONCEPT

Fyllda arenor och 35 000 digitala deltagare – Tony Robbins har hittat en vinnande formel

På Tony Robbins digitala event möts man av ett högt tempo, pumpande musik och en känsla av fokus och närvaro, trots att det deltar så många människor. Vi på Eventeffect har listat 19 framgångsspaningar!

Fyllda arenor och 35 000 digitala deltagare – Tony Robbins har hittat en vinnande formelTony Robbins har hittat en vinnande formel | Bild av Gerd Altmann från Pixabay

Har du hört talas om Tony Robbins, en av världens största amerikanska businesstrateger, livscoacher, författare, entreprenörer och filantroper? Han har skrivit bästsäljande böcker som ”Unlimited Power” och ”Awaken the Giant Within”, och hans föreläsningar lockar tusentals deltagare världen över, som alla strävar efter personlig och professionell utveckling. Kanske har du till och med deltagit i något av hans hajpade 4-dagars transformativa seminarier, antingen IRL eller digitalt?

Tony Robbins är ett ämne som vi vill ta upp med dig som evenemangsarrangör av en enkel anledning: hans enastående framgång inom eventbranschen. Nyligen fyllde han arenorna i Birmingham, England, med flera tusen deltagare genom sitt kraftfulla evenemang ”Unleash the Power Within”, och han ledde även ett framgångsrikt digitalt 4-dagars event som vi på redaktionen deltog i. Detta dynamiska event pågick i hela 4 dagar, vilket motsvarade otroliga 45 timmar, med hela 35 000 deltagare från inte mindre än 160 länder. Och låt mig säga, det var helt fantastiskt! Det är uppenbart att Tony Robbins och hans team har hittat en vinnande formel som fungerar på en global skala, och vi har mycket att lära och bli inspirerade av deras framgångsrika tillvägagångssätt.

På Tony Robbins digitala event möts man av ett högt tempo, pumpande musik och en känsla av fokus och närvaro, trots att det deltar så många människor. Det är inspirerande att se hur det skapas en intim atmosfär trots den stora skaran deltagare. Ja, det är amerikanskt men nej det är inte en sekt – de har dock hittat en framgångsformula som vi har allt att vinna på att lära oss ifrån. Vi kan inte undgå att undra: Hur ser era event ut?

Det är ingen tvekan om att Tony Robbins evenemang är en framgång, och det är något som väcker nyfikenhet hos många. Redaktionen på Eventeffect har gjort sitt bästa för att kartlägga de framgångsfaktorer som bidrar till denna succé och identifiera vad vi kan lära oss och dra nytta av i våra egna event.

Här är 19 idéer för liveevent samt 10 idéer för digitala event, perfekt för dig som är eventarrangörer och som vill skapa ett minnesvärt och lyckat evenemang med fokus på deltagarnas upplevelse.

Liveevent:

  1. Lär känna dina deltagare – på riktigt! Tony och hans team tar alltid kontakt med ett urval av deltagarna för muntliga intervjuer. Genom att ställa rätt frågor lär du känna dina deltagare bättre och skapar en personlig anknytning till dem.
  2. Ha roligt – låt ditt barnsliga jag komma fram! Ett event ska vara roligt, inspirerande och engagerande. Överraska deltagarna med oväntade element som överträffar deras förväntningar och skapar en fantastisk upplevelse. Bjud in till skratt och glädje, låt din inre galna sida lysa upp rummet och se hur energin lyfter!
  3. Mentalt, fysiskt och emotionellt förberedda deltagare – förmedla vikten av att vara mentalt öppna, redo för förändring och fullt engagerade i aktiviteterna. Uppmuntra dem att våga släppa loss både knopp och kropp för att få ut det mesta av eventet.
  4. Aktivt deltagande – uppmuntra deltagarna att delta i fysiska aktiviteter och övningar som ökar energin och engagemanget. Genom att utmana dem att gå utanför sin komfortzon skapar du en inlärningsrik upplevelse.
  5. Var 100% närvarande – skapa en distraction-free zon genom att minimera användningen av telefoner och sociala medier. Fokusera på att ge deltagarna en atmosfär där de kan fördjupa sig i upplevelsen.
  6. Hälsa och välbefinnande – se till att deltagarna har möjlighet att dricka vatten och få tillräckligt med näring under evenemanget, särskilt om det sträcker sig över flera dagar. Ge dem tillräckligt med pauser för återhämtning.
  7. Stöd för inlärning – erbjuda möjligheter för deltagarna att ta anteckningar och tillhandahålla resurser för fortsatt lärande. På så vis hjälper du dem att integrera det de lär sig och stödja deras utveckling även efter evenemanget.
  8. Skapa en inkluderande miljö – främja samarbete och ge deltagarna möjlighet att bygga relationer med varandra. En positiv och stöttande atmosfär gör att alla känner sig välkomna.
  9. Skapa en community! Skapa en sluten grupp på sociala medier eller intranät där deltagarna kan uppmuntra varandra och fortsätta sin utveckling tillsammans. Var närvarande i gruppen för att svara på frågor och hålla livesessioner på givna datum.
  10. Förvänta dig det oväntade – informera deltagarna om att upplevelsen kan vara utmanande, men uppmuntra dem att stanna kvar och gå igenom hela evenemanget. Erbjud hjälp om det behövs och betona vikten av att fortsätta även när det känns ev. känns svårt.
  11. Fokusera på mötet med nya människor – uppmuntra deltagarna att vara öppna för att träffa nya människor och knyta värdefulla kontakter. Påminn dem om att värdefulla vänskapsrelationer kan bildas vid evenemang, så skapa förutsättningar för social interaktion, till exempel via breakoutrooms.
  12. Ingen press eller förväntningar – uppmuntra deltagarna att komma utan förväntningar och vara öppna för vad som kommer att hända. Ge dem friheten att uppleva evenemanget på sitt eget sätt.
  13. Förstärk din kunskap – om du vill öka deltagarnas förtroende för dig, bjud in en expert på ett område där du kanske inte är den främsta. Det visar ödmjukhet och ökar tilliten till dig som föreläsare, utbildare eller coach.
  14. Skaffa en förebild – om du studerar någon som du beundrar, som Tony Robbins, kan du lära dig av deras sätt att tala, agera och motivera. Ta del av poddar, böcker, filmer eller YouTube-videos för att fördjupa din kunskap.
  15. Skrivande anteckningar – överraska deltagarna med en exklusiv skrivbok och pennor, märkta med ditt varumärke, där de kan dokumentera sina tankar och idéer.
  16. Klädsel för evenemanget – rekommendera bekväma kläder och skor för att underlätta rörelse under de långa timmar evenemanget varar. Lika viktigt är det att se till att även dina deltagare är klädda för bekvämlighet. Tipsa om att klä sig i lager för att enkelt kunna anpassa sig efter temperaturförändringar när de dansar(!) och rör sig under dagen.
  17. Boosta immunsystemet – eftersom det blir många människor i ett luftkonditionerat rum, och deltagarna inte alltid får ordentlig vila, är det klokt att stärka immunsystemet både före, under och efter evenemanget. Visa omtanke för dina deltagare genom att påminna dem om vikten av hälsa och välmående.
  18. Be om och ge hjälp! Säkerställ att du har ett team runt dig som kan bistå vid behov. Erbjud samma stöd till dina deltagare, uppmuntra dem att hjälpa varandra och våga fråga om hjälp om de behöver det.
  19. Skapa kontakter – underlätta för dina deltagare att integrera med varandra. I Sverige tenderar vi att stå kvar i ”farstun” alltför länge utan att göra något. Ge dem en push att connecta och skapa nya relationer. Använd din förkunskap om deltagarna, som du har lärt känna genom tidigare intervjuer (se punkt 1), för att gruppera dem enligt likheter. Vänskapsrelationer, träningskompisar, affärspartners och till och med livspartners kan bildas på dina event. Var öppen för att träffa nya människor, vem vet vart det kan leda? Genom att utstråla den energi du vill attrahera – talanger, partners eller vänner – skapar du en inspirerande atmosfär.

När Corona tog ett grepp över världen, var Tony Robbins snabb med att anpassa sina event från live till digitala format. Han skapade en imponerande studio med stora skärmar för att leverera sina digitala event, som streamades både via Facebook och YouTube. Tony utmanade snabbt förväntningarna kring digitala plattformar och visade att det är möjligt att skapa engagerande och inspirerande möten online.

Digitala event: 

Här delar vi med oss av några reflektioner och insikter från Tony Robbins senaste framgångsrika digitala event, som du också kan tillämpa på dina egna digitala möten:

  1. Musik: Tony och hans team använder peppig musik (på hög volym!) både innan och under eventet för att höja energinivån och skapa en positiv stämning. Musik är ett kraftfullt verktyg för att få deltagarna engagerade och aktiva.
  2. Ögonkontakt: Tony lärde sig snabbt att titta rakt in i kameran för att skapa kontakt med deltagarna istället för att fokusera på sig själv. Genom att inkludera deltagarna i samtalet och adressera dem direkt skapar han en intim känsla och en känsla av gemenskap.
  3. Aktiv deltagande: Förutom att leverera sitt budskap på ett engagerande sätt, uppmuntrar Tony deltagarna att vara fysiskt aktiva genom olika övningar. Han visade att digitala möten inte behöver innebära att man sitter still hela tiden.
  4. Interaktion och verktyg: Tony interagerar med deltagarna genom olika funktioner på den digitala plattformen och använder chatten på ett smart sätt. Genom att få deltagarna att visa saker på skärmen eller använda symboler för att svara på frågor skapar han dialog och engagemang.
  5. Använd kameran smart: Tony använder kameran på olika sätt för att skapa en starkare koppling med deltagarna. Ibland tittade han direkt på deltagarna på de stora skärmarna, ibland närmare kameran, och ibland använde han chatten.
  6. Minska användningen av PowerPoint: I stället för att förlita sig tungt på PowerPoint-föredrag, fokuserar Tony på att titta rakt in i kameran eller ”den gröna pricken” för att skapa en starkare connection med deltagarna.
  7. Använd breakout rooms: Tony utnyttjar breakout rooms på plattformen för att säkerställa att alla deltagare får möjlighet att delta och komma till tals. Detta verktyg är särskilt kraftfullt för större grupper.
  8. Ge deltagarna arbetsmaterial: Tony försåg deltagarna med övningar och arbetsböcker för att hjälpa dem att arbeta mot sina mål och agera som varandras ”accountability partner”.

Genom att tillämpa dessa framgångsfaktorer kan du också skapa inspirerande och engagerande digitala möten, precis som Tony Robbins.

Av: Michelle Dandenell

 

Redaktionen [email protected]

Läs mer:

Europas första influencer-festival hålls i Sverige

Europas första influencer-festival hålls i Sverige

Lördagen den 5 maj 2018 arrangeras Iconfest av Stockholmsmässan, Tourn International och Starberger Group. En festival om sociala medier och influencer marketing som ska locka både allmänheten och företag. King Street Media och Occasion har fått uppdraget att ta in sponsorer och samarbetspartners.

Case: Så förvandlar du en gammal bruksort till en ny destination

Case: Så förvandlar du en gammal bruksort till en ny destination

Fastighetsentreprenören Jon Wikdahl har länge haft en dröm om att driva en praktfull herrgård. Efter att ha besökt Schenströmska Herrgården förälskade han sig i den gamla bruksorten Ramnäs och beslutade sig för att köpa hela paketet. Nu skapar han tillsammans med sin dotter Linda Wolrath en ny destination inspirerad av det amerikanska köket och den svenska bruksorten i Västmanland. Läs mer här om deras arbete.

Multikanalevent ska inspirera till ett nästa steg i digitaliseringen

Multikanalevent ska inspirera till ett nästa steg i digitaliseringen

SAP håller sitt första multikanalevent med både digitala och fysiska upplevelser. Målet är att inspirera företag att ta nästa steg i sin digitala transformation.

Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Kosmonaut Events skalar upp – dubblar kapaciteten för beMatrix pop-OUT inför sommarsäsongen

Annons

Inför sommaren 2025 gör Kosmonaut Events en strategisk satsning för att möta den ökande efterfrågan på flexibla, mobila och varumärkesbyggande eventlösningar. Utbudet av beMatrix pop-OUT enheter dubblas till åtta stycken.

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev

Jag godkänner Eventeffect Nordics personuppgiftspolicy *Personuppgiftspolicy

EventPoddenBild CKnutas JSamuelsson

Megasound Banner GIF 2

Tips

  • Varför är Google Analytics viktigt?
  • Så skriver du ett pressmeddelande som skapar publicitet – 10 tips
  • Tips: Fem enkla saker som gör det lättare att sälja sponsorplatser
  • Lyckas med event i London trots ETA och Brexit
  • 9 tips: Bästa möbleringen för mötet
  • Medlemmarna i Sveriges moderatorförening bjuder på sina misstag
  • ”Jag har lite svårt att artikulera upplevelsen av eventet då nivån är så otroligt hög och det sker saker för alla sinnen hela tiden”
  • Så tar du hjälp av AI för att skapa pitchar till sponsorer om ditt event
Intensiv evenemangssommar för Carotte

Intensiv evenemangssommar för Carotte

Annons

Carotte fortsätter att vinna förtroende på evenemangsscenen genom prestigefulla uppdrag. Under sommarmånaderna 2024 kommer Carotte att leverera cateringtjänster och bemanna serveringsenheter som servar över 210 000 deltagare och gäster vid sju av säsongens mest omtalade evenemang. Uppdragen täcker allt ifrån ridsport och friidrott till löpning, golf samt handboll och fotboll – för unga, för veteraner, för nybörjare, för världseliten och alla mitt emellan.

Upphandlingar

  • Norrtälje kommun upphandlar näringslivssamverkan och eventutveckling
  • Skolverket söker ny eventplattform
  • Ny upphandling i Skåne: Helsingborg söker strategisk eventbyrå och producent
  • Upphandling: Ramavtal för ljud, ljus, scen och eventservice
  • Kungliga Operan upphandlar ramavtal för hyra av teknik

Eventarenan

David Björkeryd – veckans Mindley profil

David Björkeryd – veckans Mindley profil

Annons

David Björkeryd är en inspirerande föreläsare inom digital marknadsföring som hjälper företag att stärka sin digitala närvaro och skapa långsiktiga resultat. Med över 10 års erfarenhet delar han konkreta strategier för att bygga personliga varumärken och framgångsrika tillväxtstrategier online. Denna vecka får vi chansen att lära känna David lite mer.

Inspiration

Hållbarhet, gastronomi och stillhet – Granö Beckasin lockar mötesbranschen norrut

Hållbarhet, gastronomi och stillhet – Granö Beckasin lockar mötesbranschen norrut

Inspiration

Mitt i Västerbottens hjärta växer en ny destination fram för framtidens möten. Granö Beckasin bygger en toppmodern konferens- och restauranganläggning där hållbarhet, gastronomi och naturupplevelser smälter samman. Här ska företag och organisationer kunna mötas – på riktigt.

En vinterkickoff att minnas – från iskallt dopp till värmande avslut

En vinterkickoff att minnas – från iskallt dopp till värmande avslut

Inspiration

Föreställ dig en vinterdag där kollegorna samlas, snön gnistrar, luften är krispig och varje stund blir ett minne. Här är en inspirerande berättelse om hur en vinterkickoff kan se ut – en dag fylld av skratt, energi och gemenskap.

Från källare till kultbryggeri på Ringön

Företagsevent med smak, skratt och samhörighet

Inspiration

I en bransch där företag söker minnesvärda och engagerande event är Två Feta Grisar på Ringön i Göteborg en destination som sticker ut. Här kombineras lokalt bryggd öl, mat i toppklass och lekfulla aktiviteter i en miljö som främjar både kreativitet och gemenskap. För företag som vill erbjuda mer än en traditionell after work eller konferensmiddag är detta en plats där hela teamet får en helhetsupplevelse.

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Där business möter buzz – Jacy’z är Sveriges ledande affärshotell 2025

Inspiration

De kallar sig själva för en “resort i stan”. Nu har Jacy’z Hotel & Resort i Göteborg för andra året i rad utsetts till Sweden’s Leading Business Hotel – och visar att framtidens affärsresor handlar lika mycket om känsla som om konferens.

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Nytt ansikte på Comfort Hotel Arlanda

Inspiration

När resenärer stiger av planet på Arlanda är det ofta hektiskt och stressigt – men mitt i flygplatsens puls finns en plats där lugnet råder och bemötandet känns varmt och personligt. Från och med 1 januari 2026 är det Robin Azad som styr skutan på Comfort Hotel Arlanda Airport, med ambitionen att göra varje gäst vistelse minnesvärd och varje medarbetare stolt över sitt arbete.

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Där festen aldrig tar slut: Julens hetaste shower från norr till söder

Inspiration

Julshow säsongen 2025 bjuder på allt från vintriga musikaler i Norrland till rockiga festkvällar i Skåne. För mötes- och eventindustrin är det en chans att hitta nya idéer, kombinera underhållning med nätverkande och skapa upplevelser som engagerar både kunder och medarbetare. Här är en guide till årets höjdpunkter.

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Här hittar du Göteborgs bästa räkmacka 2025

Inspiration

Räkmackan är lika mycket Göteborg som havet, skärgården och salta vindar. Den klassiska smörgåsen med handskalade räkor, ägg och majonnäs är något av stadens stolthet – och varje år utses den allra bästa.

I år står det klart: Göteborgs bästa räkmacka 2025 finns på Swedish Taste.

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Nya krafter bakom O’Learys Norrtull – en klassisk mötesplats får nytt liv

Inspiration

Efter en kort paus är det snart dags för comeback på Sveavägen. Den 15 januari 2026 slår O’Learys Norrtull åter upp dörrarna – med nya franchisetagare, nya idéer och en rejäl dos energi. På 2 500 kvadratmeter ska en av Stockholms största sport- och nöjesdestinationer väckas till liv igen, med fokus på upplevelser, gemenskap och evenemang.

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Vana Spa slår upp portarna på Elite Stadshotellet i Eskilstuna

Inspiration

När Elite Stadshotellet Eskilstuna den 8 oktober inviger sitt nya Vana Spa får Mälardalen inte bara en ny spaupplevelse – satsningen blir också ett mervärde för konferenser, events och affärsresor. Här möts hotellets historia, vattensnära läge och modern design i en helhetsupplevelse för både gäster och arrangörer.

Postmuseum öppnar Källarloungen – nya mötesrum i historiska valv

Postmuseum öppnar nya mötesrum i historiska valv

Inspiration

Postmuseum i Stockholm utökar sin mötes- och eventverksamhet med Källarloungen, ett nytt mötesrum i museets historiska källarvalv i Gamla stan. Lokalerna erbjuder en unik kombination av kulturarv och modern mötesdesign, och ska ge besökare en inspirerande miljö för allt från kreativa workshops till mingel och samtal.

Den moderna arbetsplatsen och WEX? Guide, tips & idéer!

Den moderna arbetsplatsen och WEX? Guide, tips & idéer!

Annons

I efterdyningarna av pandemin ser vi en helt ny arbetsplats; en blandning av traditionellt kontorsarbete och hemmakontor. Båda med sina egna utmaningar och möjligheter. Alla är dock överens om att det behövs ett nytt arbetssätt, ett nytt sätt att förhålla sig till blandningen av kontors- och hemmaarbete och hur man använder dagens digitala teknik.

Konferens och möteslokaler

  • Konferensrum och möteslokaler i Göteborg
  • Konferensrum och möteslokaler i Stockholm
  • Konferensrum och möteslokaler i Skåne

Event och festlokaler

  • Festlokal Stockholm
  • Festlokal Göteborg
  • Festlokal Malmö

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Client Manager – LIWLIG
  • ACCESS TO söker en produktionsledare för event! Är det du?
  • Projektledare till Expohouse
  • Brasserie Season söker kockar till hösten
  • Creative Meetings söker eventsäljare
  • Hummingbird Meetings & Events söker Head of Sales & Account Executive

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Onemotion IMC tävlar bland världens främsta på Bea World Festival

Eventbyrå

Det svenska eventbolaget Onemotion IMC är återigen nominerade i världens mest prestigefyllda tävling för brand experience – Bea World Festival. Med sitt uppmärksammade koncept The Kingdom of Christmas tävlar de mot världens bästa byråer den 21 november.

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Wonderland tar över Swedish Beauty Awards – ska skapa en helhetsupplevelse för branschen

Eventbyrå

Kosmetik- och hygienföretagen (KoHF) har valt Wonderland som ny eventpartner för Swedish Beauty Awards 2026. Byrån får ansvar för både produktion, PR och sociala medier – och ska lyfta Sveriges största skönhetsgala till nästa nivå.

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Minnesota vinner Region Stockholms filmupphandling

Eventbyrå

Kommunikationsbyrån först i rangordningen i nytt ramavtal för filmproduktioner.

Mest läst

Topp10 – Mest inflytelserika i eventbranschen 2025

Topp10 – Mest inflytelserika i eventbranschen 2025

Sveriges verkliga thought leaders – personerna som under 2025 har format samtalet om framtidens event, mässor, brand experience och mötesindustri. Från AI och kreativt ledarskap till hållbar destinationsutveckling och den nya upplevelseekonomin visar årets lista hur Sverige placerar sig i framkant av en global omställning där teknologi, autenticitet och mänskliga möten förenas.
Explosiv tillväxt för MarketHype.io – ökar 3039 procent och tar plats bland Sveriges techstjärnor

Explosiv tillväxt för MarketHype.io – ökar 3039 procent och tar plats bland Sveriges techstjärnor

Med en tillväxt på över 3000 procent tar MarketHype.io plats som Sveriges sjunde snabbast växande techbolag – ett tydligt tecken på att event- och mötesindustrin accelererar sin digitalisering.
Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.
Lista: Sveriges 8 bästa julmarknader

Lista: 23 härliga julmarknader att besöka

Har ni slut på energi i vintermörkret? Ta med ditt team på ett miljöombyte och kom i julstämning. Eventeffect listar några av Sveriges bästa julmarknader.
Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse accelererar mot framtiden – Vision 2030 ska driva tillväxt och engagemang

Expohouse växlar upp. Med den nya Vision 2030 tar bolaget ett offensivt kliv mot framtiden – där kundfokus, hållbar tillväxt och medarbetarengagemang står i centrum. Målet är att befästa positionen som Nordens ledande helhetsleverantör inom fysisk varumärkesexponering – och samtidigt skapa en kultur där människor och idéer får växa.

Branschfolk

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschprofil hyllas på affärsgala – Sofi Franzén utsedd till Årets grundare

Branschfolk

Evententreprenören Sofi Franzén, en av grundarna av Eventyr – som idag heter Liwlig – prisades på Founders Awards i Stockholm. Hon tilldelades guld i kategorin “Årets grundare – storföretag” för sitt arbete att bygga ett bolag som skapar inkluderande, hållbara och värderingsdrivna event.

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Thomas Rosell: Relationer viktigare än affärer

Branschfolk

Centas har varit en del av svensk eventhistoria sedan 1976. Med teknik som lyfter idéer till
minnesvärda ögonblick ser bolaget försäljning som relationer, inte transaktioner.

Michel Taune ny kökschef på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Michel Taune ny köksansvarig på Citykonferensen – vill servera mat som gör gästerna nyfikna

Branschfolk

Efter två decennier på några av Stockholms mest välrenommerade krogar kliver Michel in som ny köksansvarig på Citykonferensen. Med sig har han både erfarenhet från stjärnkrogar och en stark övertygelse om att smak ska gå före krångel.

Mats Flodén på Space Production: "En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge"

Mats Flodén: ”En mässmonter är mer än ett tillfälligt bygge”

Branschfolk

En mässmonter är inte bara en yta på mässgolvet – den kan bli en långsiktig del av ett varumärkesbyggande. Det menar Mats Flodén, projektledare på Space Production som dagligen hjälper företag att skapa flexibla och hållbara monterlösningar.

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande - Helene Bruneheim Johansson

Möt Svenska Eventakademins nya ordförande – Helene Bruneheim Johansson

Aktuellt

Vid Svenska Eventakademins årsmöte i slutet av augusti valdes Helene Bruneheim Johansson, Event Manager på Advokatfirman Vinge till ny ordförande för verksamhetsåret 25/26. För Eventeffect berättar hon vad branschen kan vinna på en ökad ”Good-for-you-kultur”, hur hon vill stärka SEA som plattform och vad som hände på Galeries Lafayette i Paris …

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Hallå där, Kerstin Fagervall – startar egen verksamhet inom event och produktion

Branschfolk

Efter många år i branschen har Kerstin Fagervall tagit steget och startat egen verksamhet. Genom bolaget Lakki Me erbjuder hon evenemangs- och produktionssupport – med målet att ge arrangörer trygghet och flexibilitet i genomförandet av sina event. Eventeffect fick en pratstund med Kerstin om idén bakom företaget, hennes bakgrund och vilka projekt hon ser fram emot.

Folk i karriären

Kristina Hammerö tar plats i Arlas ledning – vill bygga varumärke med mening

Kristina Hammerö tar plats i Arlas ledning – vill bygga varumärke med mening

På nytt jobb

När Arla Sverige nu presenterar sin nya marknadsdirektör, Kristina Hammerö, handlar det inte bara om ett chefsbyte – utan om ett tydligt steg mot en mer levande och värderingsdriven kommunikation.

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

Momentum hos LIWLIG – tio nya talanger kliver in när byrån växlar upp

På nytt jobb

LIWLIG fortsätter att expandera, nu förstärks teamet med tio nya medarbetare inom flera centrala kompetensområden.

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

Aurel Balika öppnar dörrarna till The Book

På nytt jobb

När Göteborgs nästa stora hotellöppning närmar sig, står en man redo att skriva första kapitlet. Aurel Balika blir hotelldirektör för Quality Hotel The Book, den nya satsningen från Strawberry som öppnar sommaren 2026 – mitt i stadens pulserande nöjes- och mötescentrum.

Gästskribenter

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Mellanrummet: Där AI slutar och kreativiteten börjar

Gästskribent

I denna krönika reflekterar Richard Farman och Niclas Rahm från LIWLIG Sverige över varför just mellanrummet är platsen där kreativitet, kultur och mening uppstår – och varför det är här framtidens vinnare kommer att formas.

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Anneli Egestam: Få fler leads och bättre möten på nästa mässa

Expo

Mässorna drar äntligen igång igen efter en tids välbehövlig ledighet! Fysiska möten är som bekant både det dyraste men mest effektiva sättet att knyta nya affärskontakter och bygga relation. Och definitivt den roligaste, om du frågar mig! Men det finns fallgropar. Hur kan du vända dessa till att bli dina främsta framgångsfaktorer såsom utställare? Den här krönikan fokusera på mässan i skarpt läge, när vi möts face-to-face.

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

SXSW London visar att framtiden inte pitchas – den skapas i mötet

Gästskribent

Konferensen som en gång satte Austin på kartan har landat i Europa och levererar mer än bara buzzwords. LIWLIGs Niclas Rahm reste till SXSW London med en öppen fråga och kom hem med något ännu viktigare: en känsla.

Camilla Cederlund - Månadens Mindley profil

Camilla Cederlund – Månadens Mindley profil

Annons

Kommunikation ska förena – inte skapa missförstånd. Månadens Mindley Profil är Camilla Cederlund, en föreläsare och utbildare som brinner för att hjälpa människor att förstå varandra bättre. Genom att avslöja de osynliga mönstren i vår kommunikation skapar hon insikter som leder till starkare relationer och bättre samarbete.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff

Executiveeffect.se | Passioneffect.se | Saleseffect.se | Influencereffect.se | Greatplacesinsweden.com