När Stockholms anrika tivoli utvärderade försäljningsåret 2017, konstaterades att intäkterna från företagsförsäljningen ökat med hela 54 procent jämfört med föregående år.
Specialarrangemang som erbjöds företag bokades snabbt upp
Antalet tivolidagar och specialarrangemang som erbjöds företag bokades snabbt upp. Inför säsongen 2018 laddar nöjesparken därför med fler datum och skräddarsydda event för att kunna möta den ökande efterfrågan.
– Vi har märkt att det finns ett stort behov från företag av unika arrangemang och till 2018 kommer vi att satsa ännu mer på skräddarsydda event. Det innebär bland annat att vi öronmärker fler dagar där du som företag kan abonnera tivolit, då dessa ofta bokas upp snabbt, säger Kristoffer Svensson, försäljningschef på Gröna lund och fortsätter:
– Vi gör även en satsning på möten och konferenser året om, där vi bland annat renoverar den anrika Gröna Lundsteatern, där exempelvis The Beatles spelat en gång i tiden.