Andreas Andersson är ny vd på Upplevelseinstitutet.
– Efter nio år i företaget känns det väldigt roligt att nu få förtroendet att leda utvecklingen av Upplevelseinstitutet tillsammans med våra kunder, säger Andreas Andersson och fortsätter:
– Sedan jag kom in 2011 har det skett stora förändringar inom företaget och i vilka tjänster vi erbjuder marknaden. När vi ändrade inriktning och satte upplevelsen i centrum, parallellt med sponsring, har affären och uppdragen till viss del förändrats.
”Vi ska öka forskningen inom upplevelser och sponsring”
Upplevelseinstitutet är ett oberoende analys- och undersökningsföretag som är specialiserade på upplevelsebaserad kommunikation.
Kunderna utgörs till stor del av sponsorer, evenemang, ligor, förbund, klubbar, organisationer, festivaler, kommuner och destinationer.
– Under 2020 kommer vi ta nya initiativ för att öka forskningen inom upplevelser och sponsring. Vi är övertygade om att en mer utbildad och kunnig bransch gynnar alla inblandade parter, avslutar Andreas Andersson.
Andreas efterträder Björn Stenvad som kommer fokusera fullt ut på Rättighetsbyrån.