Generellt sett har husvagns- och husbilsbranschen gått för högtryck de senaste två åren och många nya kunder har hittat den mobila livsstilen.
– Vi ser fram emot att äntligen arrangera Elmia Husvagn Husbil igen och få välkomna både utställare och besökare tillbaka, säger mässansvarig Klas Brandt. Vi vet att det finns ett stort intresse bland utställarna att på nytt visa upp sina produkter på mässan. I dagsläget har majoriteten av de stora varumärkena redan bokat sina monterplatser.
– Mässan är ett enastående tillfälle att kunna visa upp ett brett sortiment och vi vill visa så många nyheter som möjligt, berättar vd Lars Bergholm, Bergholm Försäljning AB. Elmia är unikt med möjligheten att campa direkt i anslutning till mässan och den goda atmosfär som skapas under mässans fem dagar.
Pia Weinz-Karlsson, marknadskommunikationschef på KABE märker redan nu av en efterfrågan hos kunderna att få uppleva mässkänslan igen.
– Det finns ett ökat intresse för det mobila fritidslivet där många inte haft husbil eller husvagn förut. Elmia Husvagn Husbil är ett utmärkt tillfälle för oss att presentera vårt stora och heltäckande utbud, säger Pia Weinz Karlsson. På mässan kan kunderna se och jämföra modeller och prata med säljarna i lugn och ro. Samtidigt är mässan en folkfest. Ett tillfälle där man kan träffa nya och gamla vänner, umgås på mässområdet och campingen.
– Det ska bli riktigt roligt att få träffa alla nya och gamla kunder, säger Pia Weinz Karlsson.
Utöver välfyllda hallar kommer mässan, som alltid, erbjuda ett program fyllt av aktiviteter för olika åldrar. Den 7-11 september är det dags för årets mässa.
– Jönköping och Elmia är knutpunkten för det mobila livet i Sverige och det ska bli härligt att få manifestera detta i september. Elmia står redo!, säger Agne Bengtsson, t.f. VD Elmia AB.