Svenska Möten står tillsammans med hela mötesbranschen inför en omfattande strukturomvandling, med anpassning och digitalisering utifrån marknadens nya krav. Svenska Möten vill också möta kundernas behov av en mer långsiktig strategisk mötespartner. Som ett led i detta har Maria Skarve anställts som ny Marknads- och kommunikationschef.
Maria har en lång och bred erfarenhet av varumärke, kommunikation och besöksnäringen, både nationellt och internationellt. Hon kommer närmast från rollen som Marknads- och kommunikationsansvarig på Bosön, Riksidrottsförbundets utvecklingscentrum där hon de senaste åren drivit ett utvecklings- och förändringsarbete vad det gäller varumärke och kommunikation. Hon har även haft seniora kommunikationsroller på bland annat Visit Sweden och Svenska Turistföreningen samt styrelseuppdrag för Countryside Hotels.
– Maria blir med sin erfarenhet och profil ett bra komplement till övriga i ledningsgruppen i det förändringsarbete vi står inför säger Michael Schüller, vd Svenska Möten.
Svenska Möten har i takt med pandemin sett förändrade mötesbeteenden hos svenska företag. Allt fler väljer att utveckla sina mötespolicys och upphandla långsiktiga mötespartners i syfte att dra ner på administrationskostnader och få en bättre överblick över mötes- och konferensbokningar för de anställda. Behovet av rådgivning skiljer också beroende på typ av möte och dess omfattning. Större och komplexa konferenser behöver ofta mer hjälp av Svenska Möten medan dagkonferenser som exempel med fördel kan bokas snabbt och smidigt online.
– Det blir ett viktigt, spännande och kul uppdrag att tillsammans med övriga i teamet på Svenska Möten driva utvecklingsarbetet och tillsammans skapa både medlemsnytta åt våra ägare samt möta våra kunders behov av en långsiktig strategisk mötespartner, säger Maria Skarve.
Maria Skarve började på Svenska Möten den 2 maj.