Bibi Rydbacken är sedan 1 april ny marknadschef på Svenska Möten. Den kombinerade rollen som marknads- och försäljningschef som Pontus Esbo axlat, delas nu upp på två personer. Pontus kommer fortsättningsvis fokusera på försäljningen.
– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och arbeta för att det ska vara lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag, säger Bibi Rydbacken i ett pressmeddelande.
– Vi vill få såväl näringslivet som offentlig sektor att förstå kraften av ett väl planerat möte där människors kraft och kreativitet tas tillvara och därför ökar vi nu intensiteten i vårt marknadsarbete. Med sin kunskap och erfarenhet kompletterar Bibi den övriga ledningsgruppen och blir ett viktigt kugghjul för vårt utvecklingsarbete, säger Sylvia Nylin, vd för Svenska Möten.

– Mitt viktigaste uppdrag blir att öka medvetenheten om möten som ett av de viktigaste managementverktygen och att arbeta för att det blir lika självklart att boka möten online som det är att boka hotellrum idag. Det kommer bli en stor utmaning som jag ser fram emot att ta mig an tillsammans med det övriga teamet på Svenska Möten, fortsätter Bibi.