Hallå där… Adam Graffman, kundanansvarig och partner på Le Pacte.
Kan du berätta om ett spännande evenemang ni genomfört?
– För andra året i rad gjorde Le Pacte TCS (TATA Consultancy Services) titelsponsorskap av TCS Lidingöloppet.
Hur såg uppdraget ut?
– Uppdraget var bland annat att vara strategisk rådgivare kring sportevenemang. Uppföra en stor monter i expon med flertal aktiviteter. Hantera 600 av TCS-anmälda löpare. De ville även ha ett hospitalityområde för cirka 900 gäster, belägen över mållinjen i ett stort tvåvåningstält. Dessutom Brand impact vid start samt fyra olika banaktiveringar utmed loppet.
Vad är syftet med aktiviteten?
– TCS gick 2016 in som titelsponsor till Lidingöloppet för att skapa varumärkeskännedom, investera i samhället, kundaktiviteter och hållbarhetsprojekt. Sponsorskapet möjliggör för TCS att främja hälsa, välbefinnande och sitt engagemang för Sverige och Norden, öka kännedomen om varumärket i Norden, engagera sina anställda för att främja hälsa och välbefinnande, förbättra upplevelsen för löpare och åskådare med den senaste digitala tekniken samt stärka kundrelationer.
Finns det en koppling mellan aktiviteten och TCS?
– Det är ett led i det indiska IT-konsultföretagets löparsatsning globalt, genom bland andra TCS New York Marathon, TCS Amsterdam Marathon, TCS Mumbai Marathon och nu även TCS Lidingöloppet.
Vad var aktivitetens höjdpunkt/ wow-effekt?
– En av våra banaktiveringar utmed loppets bästa publikplats vid Kyrkviken. Två stora brandade läktare, dj och speaker på plats. Framför läktarna placerades en stor LED-skärm. Med hjälp av en decibelmätare kunde publiken följa ljudnivån och vid bestämda tillfällen gjordes försök att slå volymrekord. Ju högre publiken hejade desto mer pengar skänkte TCS till Astrid Lindgrens barnsjukhus. Aktiviteten generade ett stort engagemang mellan TCS, publik, löpare och Astrid Lindgrens barnsjukhus.
Vilken respons fick ni utav allmänheten på plats?
– Mycket fin respons från allmänheten, löpare och publik men också från TCS kunder och anställda. Ett väldigt uppskattat event. TCS hjälper verkligen till för att höja upplevelsen Lidingöloppet. Ett av målen för sponsorskapet var att öka kännedomen om varumärket i Sverige. Ett resultat från 2016 års upplaga var att innan loppet hade 87 procent av TCS Lidingöloppets deltagare aldrig hört talas om TCS. I dag förknippar 77 procent TCS, som titelsponsorer till Lidingöloppet.