eventeffect.se
Lars_Aggestedt

Lars Aggestedt skapar säkra möten med uteaktiviteter och avskildhet

Hallå där...

Fysiska möten spelar fortfarande en viktig roll och numer inkluderar vi gärna uteaktiviteter på våra konferenser och möten. Lars Aggestedt, hotelldirektör på Krägga Herrgård, berättar om konferensgästernas förändrade beteende. 

  • Start
    • Mötesbaren
    • Checklistor
    • Digitala möten
    • 1M UPDATE
    • Teknik
    • Marknadsföring
    • Gästskribenter
    • Möteskultur
    • Hållbarhet
    • Expo
    • Aktuella Upphandlingar
    • ALMEDALEN
    • Årets Eventchef
    • BRANSCHFAKTA
      • INTERNATIONELLA MEDIER
    • Söndagsprofilen
  • Topp100 Föreläsare 2020
    • Topp100 Föreläsare 2019
    • Topp100 Föreläsare 2018
  • Destinationer
  • LEDIGA TJÄNSTER
    • LEDIGA JOBB
    • Utbildningar
    • Platsannonsera
  • LEVERANTÖRER
    • Aktiviteter
    • AR/VR
    • Bevakning
    • Bokningsbolag
    • Bokningssystem
    • Catering
    • DMC
    • EVENTFÖRETAG
    • Föreläsare
    • Konferensutveckling
    • Kongressanläggningar
    • Kongressarrangör PCO
    • Ljudteknik
    • Ljusdesign
    • Moderator
    • Mässanläggningar
    • Mässarrangör
    • Mässmonter
    • MÖTESLOKALER
    • Personaluthyrning
    • Produktion
    • Profilprodukter
    • Scenteknik
    • Streamingstudios
    • Talarförmedling
    • TEKNIK
    • Underhållning
    • Videokonferens
    • Öppna föreläsningar
  • EVENTARENAN
    • Uppsala Konsert & Kongress
    • Tekniska museet
    • Trippus
    • Workman Event
    • Radisson Hotel Group
    • Informationsteknik
    • Subtopia
    • Koncept & Event
    • Scandinavian xpo
    • Runö Möten & Events
    • Svenska Möten
    • Vår Gård
    • Lejondals slott
    • Mercell
    • 7A
    • Onemotion
    • Möten & Events 2020
    • Lyyti
    • Space Production
    • SES
    • Adapt
    • Golfbaren
    • Rider
    • Sture
    • Inadra
  • Annonsera
  • OM OSS
    • ANNONSFAKTA OCH PRISER
    • Om Eventeffect
Skip to content
2020-08-12 | Gästskribent | Krönika

Kunskap och kvalitet – överlevnadsstrategi för mötesindustrin

Efter coronakrisen kommer vi att se ökade krav på att fysiska möten ska hålla hög kvalitet och bidra till verklig affärsnytta. De mötesarrangörer som ökar sin kompetens, vågar nischa sig och satsar på personalen kommer att gå stärkta ur krisen, skriver Hanna Rolfer Wrangö på Switzerland Convention & Incentive Bureau.

Hanna Rolfer Wrangö Nordic Manager Switzerland Convention & Incentive Bureau
Hanna Rolfer Wrangö Nordic Manager Switzerland Convention & Incentive Bureau

För mötesindustrin finns det ett tydligt före och efter corona. Under krisen har många företag och deras anställda blivit än mer vana vid att använda digitala verktyg. Den digitala kunskapshöjningen innebär att fysiska möten inte kommer efterfrågas på samma sätt som före coronakrisen.

Den minskade efterfrågan kommer sannolikt att drivas på av både företagsledningar och anställda. Företagsledningar har upptäckt att digitala möten ofta fungerar tillräckligt bra och att det finns mycket pengar att spara genom att inte ha fysiska sammankomster. Anställda har upptäckt att det minskade resandet innebär mer tid åt familj och fritidsaktiviteter. Att det dessutom påverkar klimatet positivt behöver knappast nämnas.

Samtidigt har det fysiska mötet kvaliteter som inte kan matchas av digitala verktyg. Småpratet och socialiserandet runtomkring de schemalagda konferenspassen försvinner när vi slår av ljud och video i pauserna under det digitala mötet.  Informella relationer på tu-man-hand låter sig inte byggas digitalt. Och att tillsammans med kollegor eller partners, befinna sig i en ny miljö, kanske rent av ett annat land, leder till perspektiv och inspiration som är nästintill omöjligt att ersätta.

Flera byråer är snabba att följa med sin tid och skapar mycket kreativa lösningar för digitala och hybrida möten. Kvalitetsskillnaden mellan digitala och fysiska möten, har helt klart minskat i och med coronakrisen. Högre krav kommer nu att ställas på de mässor, konferenser och andra event som ändå äger rum. De måste hålla skyhög kvalitet och leverera verklig affärsnytta. Framtiden för mötesindustrin innebär ett vägval; Förmedlar du service eller förmedlar du kunskap? Att boka billigaste konferenslokalen kommer inte längre att vara en affärsidé. Däremot kommer proffsiga mötesarrangörer och eventplanerare att vara en ovärderlig hjälp för företag, att skapa säkra, hållbara och effektiva möten, med de förutsättningar vi nu har. De mötesarrangörer som inte levererar verklig expertis och kundnytta kommer ha svårt att rättfärdiga den fysiska mötesformen. Kompetenta personer och företag som flexibelt söker samarbeten utifrån kundens bästa, kommer däremot att bidra till ökat förtroende och respekt för branschen. De kommer dessutom, kunna ta skäligt betalt för sina tjänster.

Det första vi i mötesindustrin behöver bli bättre på är att fokusera på kunskap i alla led. Få byråer är bäst på allt men om vi ska kunna leverera verklig kundnytta måste vi förstå exakt vad kunden behöver och hur det kan levereras. Vi behöver vara öppna för samarbeten med utgångspunkt i vad som krävs i varje specifikt uppdrag. Som destinationsbolag har vi en viktig roll när det gäller att utbilda rätt personer i vad just vår destination kan erbjuda. Vilken expertis kan du erbjuda andra och hur kan du hitta personer som kan förbättra ditt erbjudande?

Det andra vi behöver bli bättre på är att nischa oss. Ett företag eller destination som erbjuder ”något för alla” är inte ens hälften så intressant som det som erbjuder ”något för DIG”. När kraven från kunderna ökar måste varje aktör fokusera på just det som man själv är bäst på och tror på. Det innebär också att mötesarrangörer i högre utsträckning måste säga nej till uppdrag där kunden har önskemål som inte stämmer överens med de egna ambitionerna och kvalitetskraven. De aktörer som har integritet att kunna tacka nej stärker sin trovärdighet och sitt varumärke.

Det tredje vi behöver bli bättre på är att investera i personalen. Hög kvalitet kräver kompetenta medarbetare. I spåren av corona, ser vi sorgligt nog många erfarna personer som tvingas lämna sina jobb. Många av dessa väljer också att lämna branschen. För att locka och behålla de största talangerna räcker det inte med att bara vara en skojig bransch. Vi måste också erbjuda bra arbetsvillkor, motverka övertidsarbete och investera i kompetensutveckling.

Just nu ritas kartan om för hela mötesindustrin. Men de företag som kan och vill anpassa sig till den nya verkligheten och forma en mer hållbar affärsmodell kommer att gå stärkta ur krisen. Efter corona kommer kvalitet och kunskap att vara ännu större konkurrensfaktorer än tidigare.

Hanna Rolfer Wrangö, nordenchef, Switzerland Convention & Incentive Bureau

Redaktionen red@eventeffect.se

Läs mer:

Martin Lee, Content Strategist Eventyr

Att jobba eller inte jobba hemifrån, det är frågan…

Vi vill så gärna bekräfta vår tes med en siffra att vi bortser från det större sammanhanget, med resultatet att en stor del av alla slutsatser som dras är både förhastade och ibland direkt felaktiga.

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

digitala event koncept och event eventeffect

Innovation, noggrannhet och förändring

Annons

Det här årets stora utmaningar har kastat omkull en hel del och ställt mycket på ända, vi vet inte hur vår bransch kommer se ut men vi vet med all säkerhet att den kommer vara annorlunda mot vad vi är vana vid.

adapt to survive

untitled design 3

banner eventeffect svm

megasound digital event studio

Hitta din leverantör här!

Beställ vårt kostnadsfria nyhetsbrev






Tips

  • Tipsa oss! Prylarna som gör konferensen säkrare
  • Utvalt: 33 tips för dig som är Event Manager
  • Mötesexperten: Så här hanterar du besvärliga situationer i moderatorrollen
  • Mötesexperten: Så här lär du dig ett manus utantill
  • Lista: 6 tekniktrender för event att hålla koll på
  • Fem arrangemang du som eventproffs inte får missa
  • 5 eventproffs bjuder på sina bästa tips
  • Blommor på event: Floristens 5 bästa tips
Niklas Åstrom Koncept och event Eventeffect

Story: Sakta men säkert börjar det faktiskt bubbla

Annons

Efter en mörk vår, en sommar av hopp och en sensommar av bakslag så börjar vi äntligen glimta lite ljus i tunneln. Handbromsen är ur och viljan att aktivera och engagera är åter. Det är ett steg i rätt riktning i en verklighet som inte är det vi brukade kalla för vardag och som troligen aldrig blir det vi tidigare kallat för ”normalt” igen.

Upphandlingar

  • Procurement: Platform for Virtual Fairs
  • Upphandling av ramavtal för webbinarie- och filmproduktion
  • Upphandling av konferensanläggningar där virtuella event är ett delområde i kravställningen
  • Livsmedelsverket upphandlar kurs- och konferensadministration
  • Upphandling av direktsänd ljud och bildproduktion

Eventarenan

månadens monter augusti – swedish network of convention bureaus

Månadens monter augusti – Swedish Network of Convention Bureaus

Annons

Vi presenterar ett framgångsrikt case varje månad för att bjuda dig som jobbar med möteskommunikation på inspiration och konkreta tips. Det trevliga uppdraget vi hade denna gång var att skapa en svensk samlingsmonter som skulle åka på turné under tre internationella stormässor. Läs om det lyckade projektet som blev utvecklat till fyra mässor.

Inspiration

kgrw01w8wqwebeqhkciw

Premiär för heldigital produktion som kommer nära sin publik

Digitala möten

Med den nyskrivna pjäsen Trädgårdsgatan bjuder Helsingborgs stadsteater publiken på teater på ett helt nytt sätt. Föreställningen har repeterats och spelats in via det digitala kommunikationsverktyget Zoom och resultatet är ett relationsdrama som finns att se gratis online 20 februari – 31 mars på stadsteaterns hemsida.

Att ha moten utomhus kring lagerelden har blivit ett satt att skapa nya affarsmojligheter for flera konferensanlaggningar.

Nytt koncept hjälper dig att placera projektorn på bästa stubben … och white boarden på rätt gren

Destination

Visit Dalarna introducerar ”Möten på dalavis” med fokus på alternativa och trygga sätt att genomföra konferenser på. Dalarnas stora potential av naturupplevelser och utomhus-aktiviteter innebär att man kan möta efterfrågan som finns på att träffas på riktigt.

Eco Sightseeing eldrivna batturer markta med Bra Miljoval

Sommarevent på gång? Nu finns miljömärkta båtturer i Stockholm

Hållbarhet

Vill du boka hållbart? Som första rederi i Sverige erbjuder Eco Sightseeing Sthlm AB, med sitt till 100 procent eldrivna fartyg M/S Sylvia, miljömärkta båtturer enligt Bra Miljövals nya miljökrav.

influencer traning

Största på Instagram inom träning och hälsa

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna inom träning och hälsa på Instagram just nu.

unnamed 64

Massvaccinering kan liknas vid ett stort publikt event som eventbolag är experter på

Inspiration

Här bjuder David Klint Le Pactes grundare och Managing partner på sina tankar om hur eventbolagen skulle kunna hjälpa till att klara av massvaccinering.

SAS Nordic Forum

Case: Kundrelationerna i första rummet när SAS Institute arrangerar digitalt event

Digitala möten

SAS Nordic Forum: ”Tänkbart att den digitala plattformen blir den centrala hubben för kommande event, där vi sedan kopplar på fysiska event som satelliter”

stora inluencer 2020

De är störst på Instagram i Sverige

Inspiration

Boka en influencer till ditt nästa event. Här listar Eventeffect de 10 största personligheterna på Instagram i Sverige just nu.

Event Group – Skapar ABB event

Case: ABB Robotics Experience Day tar svensk industrikraft till nya höjder

Eventbyrå

Eventprojektet ABB Robotics Experience Day 2020 drogs igång med en tydlig målbild, det måste vara wow-faktor. Läs om hur byrån Event Group genomförde projektet.

1M UPDATE Eventeffect

Upplev sex konferensanläggningar på 6 minuter

1M UPDATE

Eventeffect.se besöker varje vecka en ny konferensanläggning med sitt koncept 1M UPDATE, här kan du kolla in sex olika filmer från de senaste veckorna.

kennet karjalainen anders olsson

Digital invigning av ny anläggning

Inspiration

MotorHalland väljer att inviga sin nya anläggning helt digitalt via livestream. – Tajmingen med invigningen kunde inte vara bättre, säger Per Brinkenberg, märkeschef.

Upp till kamp mot slösmöten!

Annons

När Svenska Mötens vd Sylvia Nylin skulle tillträda sitt nya jobb följdes de inledande gratulationerna till den nya tjänsten av en hel del gnäll.
”Så fort jag började prata om möten började alla sucka och stöna över förlorad tid i dåliga möten. Och jag kände ju igen det där själv, från mina många år som chef och ledare med ett ständigt dåligt samvete för mina möten.”

Aktuella erbjudande från mötesanläggningar

skarmavbild 2020 08 20 kl. 15.21.56

TOPPJOBB

Lediga Jobb

  • Vara Konserthus söker konferens- och eventansvarig
  • Branschens bästa inom försäljning och bokning
  • Sundsgården söker en Hotell & konferenschef
  • Workplace Manager
  • Deloitte söker videoproducent

Hitta din nästa medarbetare

Exponera din platsannons här!

Aktuellt från Eventbyråer

SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

Eventbyrå

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke – DIVISION.

HOMAGE 18515

Uppstickaren Homage vinner Carlsberg

Affärer

Brand Experience-byrån Homage är en av tre byråer som vunnit Carlsberg Sveriges eventbyrå-upphandling.

Marten D Annette M Niclas R

Eventyr fortsätter växa – här är senaste rekryteringen

Eventbyrå

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr kunde strax innan årsskiftet berätta att de anställt kommunikationsstrategen Martin Lee som Content Strategist. Nu inleds året med ytterligare en stark rekrytering inom området för att möta marknadens ökade efterfrågan. Ny Content Producer på Eventyr blir Annette Mörk.

Mest läst

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.
Konferensansvarig Vara Konserthus

Konferens- och eventansvarig på Vara Konserthus

Vill du vara med och skapa kreativa möten mellan människor som ger energi och engagemang? Då skall du söka tjänsten som konferens- och eventansvarig på Vara Konserthus.
Rikard Skärebo och Anette Ternström-Andersson, Stockholmsmässan samt Hansi Sundström, Workman Event

Workman Event ny partner till Stockholmsmässan för mattentreprenad och eventproduktion

Som resultat av en riktad upphandling har Stockholmsmässan skrivit avtal med Workman Event avseende mattentreprenad och eventproduktion. Valet av ny leverantör gjordes noggrant och i enlighet med Stockholmsmässans interna riktlinjer. Tillsammans med övriga omsorgsfullt utvalda leverantörer, blir Workman Event en viktig partner i Stockholmsmässans anpassade produktionsmodell.
SPG EVENT OCH RYSKA POSTEN EVENT BLIR ĐIVISION

SPG event och Ryska Posten event blir đivision

I slutet av 2020 meddelade SPG Event och Ryska Posten Event att en ny allians bildats mellan byråerna. Nu tar de steget ut och presenterar ett gemensamt varumärke - DIVISION.
Fredrik Annell Berger VD for Expo Stories AB

Expo Stories lanserar 12 mässor i fyra städer

Expo Stories är en modern nationell mässarrangör som går i fronten för att digitalisera mässupplevelsen. Vi tror på behovet av att fortsatt mötas fysiskt men är övertygade om att det går att göra på ett mer effektivt sätt med hjälp av digitala hjälpmedel och strukturerade processer.

Branschfolk

Mi Ridell om digitala möten

Mi Ridell: Teknik inte nog för att hålla framgångsrika digitala möten

Branschfolk

Planera och skapa goda förutsättningar för mötet, se till att du syns ordentligt och arbeta aktivt för att få mötesdeltagarna att bli delaktiga – det är några av Mi Ridells experttips till dig som vill bli bättre på digitala möten.

Ann-Christin Edling Jönsson

Ann-Christin Edling Jönsson är Svenska Mötens nya ordförande

Branschfolk

Under Svenska Mötens föreningsstämma den 23 oktober valdes Ann-Christin Edling Jönsson till ny styrelseordförande. Dessutom valdes Tomas Lindqvist från Högbo Brukshotell, Carin Sjöberg från Stockholm City Conference Centre och Claes Västerteg från Två Skyttlar, in som nya ledamöter i Svenska Mötens styrelse.

sa hanterar du coronasituationen

6 case: Så hanterar mötesbranschen covid-19

Branschfolk

Nya arbetsvillkor kräver nya strategier. Läs om hur mötesindustrin har ställt om sina verksamheter för att hantera coronasituationen.

klaus carlander bild

MySpeaker fortsätter växa

Branschfolk

Nu växer MySpeakers med ytterligare en senior rekrytering, under oktober börjar Klaus Carlander på bolaget. Vi ställer några snabba frågor till honom här.

key dolk

”Det är viktigt med trovärdighet kring sin säkerhetshantering”

Branschfolk

Bergendal är Sveriges första CovidClean-certifierade konferensanläggning. Key Dolk som är vd på mötesanläggningen berätta vilka åtgärder de har tagit för att tilldelas certifieringen.

talarbyrå

Tunga namn bakom ny talarbyrå

Branschfolk

Sedan mars månad har den nya talarbyrån MySpeaker funnits i Sverige. Byrån, som är marknadsledande i Finland, ska nu ta Sverige med storm. 

Folk i karriären

Compodium

Compodium skalar upp med fyra och har fokus på att anställa ytterligare femton

På nytt jobb

I linje med Compodiums strategi att accelerera bolagets omsättning och skala upp organisationen har Compodium förstärkt sin organisation. Lin Eriksson Nordström har tillträtt som marknadschef i januari tillsammans med Magnus Godin, produktägare och utvecklingsansvarig samt Johan Morin och Lucas Lundqvist som stärker upp utvecklingsteamet samt säljorganisationen.

Isabelle Bergqvist

Isabelle Bergqvist till BANG

På nytt jobb

Kommunikations och eventbyrån BANG, Brand Arena Nordic Group rekryterar och anställer Isabelle Bergqvist som produktionsledare.

Lule Gashi

Hexanova Events utvidgar med två nya medarbetare

På nytt jobb

Hexanova Events har nyligen gjort två rekryteringar, Lule Gashi och Ola Lundquist.

Gästskribenter

Per Furumo

Retorikexpertern Per Furumo: Därför ska du inte mjuta i stora möten

Gästskribent

Här skriver Per Furumo konsult i talarträning och retorik om hur du blir av med den digitala trubbigheten och stumheten i digitala möten.

kronika av tommy brotte

Mötesexperten: Så behöver konferensanläggningarna utvecklas efter Covid

Gästskribent

Konferensanläggningar som vill vara relevanta för konferenser och större möten efter pandemin behöver snabbt utveckla sina erbjudanden.

Per Furumo

Möteskultur: ”Kräv att alla har kameran på”

Gästskribent

”Kräv att alla har kameran på. Det borde vara en självklarhet men är det inte. Oartighet är aldrig, i något sammanhang, bra”. Skriver Per Furumo i sin krönika: Det nya (digitala) ledarskapet.

vinnare anbud

”När det gäller upphandlingar finns det inga silvermedaljörer, bara en vinnare”

Gästskribent

När man bestämt sig för att ge sig in på den offentliga marknaden är det kanske frestande att lämna anbud på alla uppdrag som kommer ens väg. Men är det egentligen så smart? Skriver Thorstein Olsen Anbudsexpert på Mercell i denna tipsartikel som är den första i en serie för att hjälpa dig att förstå hur du blir framgånsrik i att vinna upphandlingar.

Per Furumo

Experten: ”Vi borde tala mer om digital mötesetikett”

Gästskribent

Hur bra är det med möten där man efter ett tag är osäker på om alla verkligen deltar? Hur bra är det med möten där interaktionen bara sker mellan några få? Hur bra är det med möten där visserligen alla är inloggade men hälften utzoomade…? Här bjuder Per Furumo på tre konkreta tips för god digital mötesetikett.

fredrik bauer1 768x512 2

Vill vi verkligen ha tillbaka våra fysiska möten?

Gästskribent

Digitala möten har blivit det nya normala och de flesta har insett att det funkar riktigt bra. I en ny gästkrönika som blickar framåt reflekterar Fredrik Bauer över om någon ens vill ha tillbaka alla fysiska möten…

Michelle Dandenell

Varumärkesstrategen: ”En person som använder sociala medier säljer mer”

Gästskribent

Entreprenörer och andra personer i säljande roller har otroligt mycket att vinna på att boosta era personliga varumärken, det kommer ge ökad försäljning och förkorta säljprocessen eller spara tid, skriver varumärkesstrategen Michelle Dandenell i denna gästkrönika.

Per Furumo

Per Furumo: Så når du fram i digitala möten

Gästskribent

I denna krönika skriver Per Furumo som är expert i talarträning, retorik och presentation om hur du ska agera för att lyckas med dina digitala möten.

Vart är vi på väg?

Krönika: Vart är vi på väg?

Gästskribent

I denna ”På Spåret” inspirerade krönika skriver Micke Darmell om hur framtiden kommer bli på mötesanläggningarna.

johnny sundin

Sorry – men ingen kommer att blåsa ”faran över”

Gästskribent

Pandemipladasket. Ingen såg det komma, förutom en handfull skrikande virologer på något obskyrt labb som ändå ingen lyssnade på. Sen var den ett faktum. Pandemin med stort P. Och fort gick det som bekant. Mötesbranschen föll pladask! Så inleder Johnny Sundin – trendspanare, moderator och föreläsare sin tankeväckande gästkrönika.

tommy brotte 1

Blir höstens konferens digital, fysisk eller inställd?

Gästskribent

Eventeffects återkommande gästskribent mötesexperten Tommy Brotte skriver i denna krönika om utmaningarna som du som mötesarrangör står inför i höst, och bjuder samtidigt på några konkreta råd.

föreläsare

Talarförmedlarens tips – öka kraven i höst

Digitalt möte

Eventeffects återkommande gästskribent Ola Johnsson en av grundarna till talarbyrån Speakers&friends, skriver här om vad du som ska boka facilitator, föreläsare och moderatorer till ert digitala event bör tänka på för att få ett lyckat slutresultat.

Trippus eventeffect årsmöte

Dags för Årsmöte 2021 – kommer det ske digitalt i år?

Annons

Under perioden mars till maj genomförs det väldigt många årsmöten, det är allt ifrån aktiebolag, organisationer till föreningar och den gemensamma nämnaren är ju att det blir svårt att genomföra detta fysiskt i år. Under 2020 genomfördes många årsmöten digitalt och vi på Trippus fick förmånen att hantera ett hundratal för våra kunder. Efter en viss tvekan i början blev många positivt överraskade hur smidigt det gick samt att de för det stora flertalet blev ett möte med många fler deltagare än normalt då det blev mer lättillgängligt.

Eventeffect.se | NYHETER | INSPIRATION | VERKTYG | UNDERSÖKNINGAR | UTBILDNING
Oberoende nyheter och verktyg för dig​ som jobbar med event, konferenser och ​mässor​
Eventeffect Nordic AB, Vasagatan 28, 111 20 Stockholm
Vi följer GDPR och använder cookies. Läs mer här.
Ansvarig utgivare: Victor Träff