Henrik Lindblom – Agent
Henrik kommer senast från Enköpings Festivalen som han startat och drivit. Han har också drivit nattklubbar och management/agenturen Vice Agency.
Henrik blir ny agent på Live Nations svenska agentur och kommer jobba med delar av Live Nations befintliga artistuppställning samt arbeta med att upptäcka och ta fram nya liveartister.
Sandra Lörnell – Marketing Partnership Manager
Sandra var tidigare eventchef på PS Communication och har senaste tiden drivit egen verksamhet där hon med sina kunder bland annat arbetat med Live Nations festivaler Melodifestivalen, Way Out West och Summerburst.
Sandra blir Marketing Partnership Manager och kommer arbeta med affärsutveckling och kreativa partnerskap kring Live Nations attraktiva festivaler och rättigheter.
Niclas Gillqvist – Marketing & Partnership Manager
Niclas började redan i september på Live Nation som Marketing Partnership Manager. Efter att tidigare ha ansvarat för de kommersiella partnerskapen kring Dreamhack och ESL, så kommer Niclas nu arbeta med kommersiella samarbeten kring rättigheter och produkter.
My Larsson – Promotion Coordinator
My har bland annat ett förflutet som sociala medier-redaktör och promotion assistent på bolag som FAB Media och Sony Music och kommer jobba med PR och sociala medier för Live Nations svenska artistagentur.
Peter Björklund – Marketing Partnership Manager
Peter har sedan en tid arbetat som konsult för Luger och blir nu anställd som Marketing Partnership Manager där han kommer arbeta i det kreativa teamet kring festivaler såsom Way Out West, Åre Sessions, Popaganda och dess partners, men även skapa nya projekt och evenemang.
Peter kommer närmast från GFC där han var partner och Creative Director. Han har vunnit ett gäng ägg i olika metaller i Cannes, sitter i Grammisjuryn och gör en av Sveriges största musikpoddar – Jenny & vänner.