”Vår vision bygger på två saker: eventindustrins förnyelse och att eventdeltagarnas tid blir allt mer dyrare. Event tävlar mot alla andra medier om vår uppmärksamhet, samt alla de andra möjligheterna som finns där ute som vi kan välja att investera vår tid i. Denna vision har drivit Lyytis hela affärsutveckling och konfigurationen av Lyyti Next Gen, kommenterar Petri Hollmén, Lyytis VD.
Unik möjlighet att forma framtidens hantering av eventdata
För att stärka sitt erbjudande ytterligare har Lyyti investerat mycket tid och resurser i utvecklingen av Next Gen, detta för att inleda en ny era inom hantering och analys av eventdata.
”I jakten på att öka sin varumärkeskännedom samt helhetsupplevelsen av sitt varumärke ser vi allt fler företag lägga till event som en självklar del i marknadsplanen. Många företag har inte upptäckt plattformar som Lyyti ännu, och förlitar sig fortfarande på e-post och Excel när det kommer till eventhantering. De funktioner som Lyyti erbjuder och den eventdata som Lyyti kan samla in om dina event är unik”, sammanfattar ecommerce experten Jarko Kyttänen från Lyytis styrelse.
”Det enda sättet att hantera förändringar är att experimentera, lära och utvecklas. Du som eventansvarig måste vara anpassningsbar – alltid redo för förändringar och utmaningar, precis som vi har sett med Covid-19. Du behöver data för att backa upp dina beslut och för att få korrekt feedback från dina experiment. Därför kommer betydelsen av relevant data att växa även med event. Branschen klarar inte av fortsätta som den gjort innan pandemin ”, fortsätter Petri Hollmén.
Den globala eventbranschens marknadsandel förväntas växa från 958,54 miljarder USD 2021 till 1 965,99 miljarder USD år 2028.2 För en hållbar tillväxt behöver eventproffs lämpliga verktyg och data för att backa upp sitt arbete. Läs mer om rapporten här.
Om Lyyti
Lyyti är ett komplett eventverktyg som hjälper företag och organisationer skapa smartare möten och event. Genom att nyttja Lyytis automatiska funktioner för registrering, kommunikation, rapportering och feedback säkerställer du att varje event är lyckat för såväl deltagare som arrangör – oavsett var det äger rum: live, online eller någonstans där mitt emellan.
Lyyti är ett marknadsledande softwareföretag inom event management. Förra veckan uppnådde de ännu en milstolpe. Lanseringen av Lyyti Next Gen ägde rum den 15 november. Över 1100 förväntansfulla deltagare var anmälda till deras lanseringsevent online, 817 personer närvarade live fast online, och fick uppleva en sneakpeak av framtidens eventsystem.
Lyyti har en 15 år lång meritlista som eventsystem och är marknadsledande i Finland. Företaget har även etablerat sig i Sverige och Frankrike med flertalet anställda, samt kontor i Stockholm och Paris. Tack vare lanseringen av Next Gen breddar Lyyti sin verksamhet och sitt erbjudande genom att ta itu med ett stort problem inom eventindustrin – lönsamma event.