Nordic Lounge är en satsning från tio olika bolag, verksamma inom mässor och event i Norden. Nätverket visar tillsammans upp kompetens inom monterbyggnation, ljus, AV-teknik, system,golv, mediahus med mera.
De svenska deltagande bolagen
Sture Exhibitions & Events, har designat montern och kommer i Düsseldorf visa upp exempel på sin kompetens inom såväl design som produktion. Gislerud Carpets har levererat mattorna till montern, på plats visar de prover ur sin kollektion och fler kreativa lösningar för utmanande miljöer.
När: 5-9 mars 2017
Var: Hall 5, monter C27, Messe Düsseldorf GmbH, Stockumer Kirchstraße 61, D-40474 Düsseldorf
Nordic Lounge: www.nordiclounge.se
Euroshop: www.euroshop-tradefair.com
Euroshop är den mest inflytelserika mässan inom expomarketing och retail. Var tredje år visar mässan i Düsseldorf upp de senaste trenderna inom display och montersystem, belysning, golv, material och textilier som är lämpade för event.
På plats i den nordiska samlingsmontern Nordic Lounge, kommer dessa svenska aktörer finnas: Sture Exhibitions & Events och Gislerud Carpets.
Vilka förväntningar har ni på mässan?
– Mässan hålls var tredje år, vilket gör att utställare faktiskt hinner visa andra saker, än vad de gjorde under den föregående mässan. Det betyder att det blir mer inspirerande att hitta nyheter i materialväg eller design. För vår del i Nordic Lounge, är det framför allt ett stort mål att nätverka och få dit så mycket skandinaviska bolag som möjligt. Vi verkar i Sverige och Norge, av den anledningen önskar vi träffa eventbolag och monterbyggare från Norden.
Varför besöker ni mässan?
– Förutom samarbetet i Nordic Lounge, besöker vi mässan för att hämta inspiration hos utställarna främst inom event och expo. Det finns många utställare med golvprodukter, som är i branschen vi värkar inom. Vi vill också se efter vilka lösningar de olika utställarna har använt sig av, vad gäller mattor och golv, för att se om det finns saker vi kan implementera i den nordiska marknaden.
– Det personliga mötet. Vårt hopp är att få träffa så många event- och monterbolag som möjligt. Under den föregående mässan deltog 50 norska monterbyggare i vår monter under en ”Afterski”. Det ger nätverksmöjligheter som skulle ta mycket längre tid om man genomförde dessa genom besök. Samtidigt vet vi att det kommer en hel del leverantörer från Europa. Så det krävs tid att träffa dessa, vilket är positivt, då de inte lika frekvent besöker Norge och Sverige.