Den 8 februari arrangeras Fokus på Event på Studio Meetingpoint i Malmö. Konferensen vänder sig till beställare och arrangörer som leverantörer och olika samhällsaktörer inom området.
Ur programmet:
Magnus Sallbring, kultur- och marknadsdirektör på Atea, berättar hur de använt möten och event som den bärande kanalen för att förmedla budskapen i den kulturresa företaget genomfört sedan mer än tio år tillbaka och som i sin tur bidragit till företagets enorma tillväxt.
Karin Frisell, vd och kommunikationsstrateg på Step2 Communication. Hon menar att allt fler företag väljer eventparter genom pitcher, men dessa ger tyvärr inte leverantörerna möjlighet att lämna idéer som faktiskt ger kunden mer affärsnytta. Fokus är ofta på hur istället för vad och varför.
Kristian Rankloo, creative leader på Ikea, har också lång erfarenhet från flera olika roller inom kommunikation och marknadsföring både i Sverige och internationellt. Tillsammans med Kristian diskuterar vi vad som krävs för att lyfta möten och event till en strategisk nivå.
Simon Strandvik, hållbarhetsrådgivare hos Greentime, visar konkret hur man kan arbeta strukturerat med hållbarhetsfrågorna för att skapa mervärden för såväl deltagare som arrangör.