Myndigheten för arbetsmiljökunskap bjuder in till anbudsgivning avseende eventtjänster
Syftet är att sprida kunskap kring arbetsmiljö samt att stärka myndighetens varumärke. Tjänsterna omfattar följande: Strategisk kommunikation Anbudsgivaren står för projektledning, planering och tar fram förslag på koncept. Anbudsgivaren ska även definiera målgrupperna för eventen och målgruppsanpassa konceptet.
Inspelningsstudio Inspelning ska äga rum i Gävle. Anbudsgivaren ansvarar för webbsändning i lokal där moderator samt flera presentatörer syns i bild. Några presentatörer kan komma att presentera via länk, alternativt komma att vara förinspelade. Möjlighet ska också finnas att visa presentation och presentatör samtidigt i bild.
Anbudsgivaren ska ha helhetsansvar för uppdragens genomförande. Inom ramen för anbudsgivarens helhetsansvar ska arbetet bedrivas med en löpande interaktion mellan anbudsgivaren och myndigheten.
Sändningen av webbinariet
Anbudsgivaren säkerställer: Studio – plats för inspelning av webbinarium/konferens där 3–4 personer kan vara i bild samtidigt Plattform för sändning Ljud – hög kvalité på ljud från alla presentatörer i studion och de på distans. Ljus – presentatörer och moderator i studio ska vara väl ljussatta för sändning. Kameror – minst två kameror i studion för möjlighet till klipp Kunna visa upp presentation och presentatör i sändning samtidigt Rekvisita i studio – bord, soffa, stolar Bra uppkoppling och fungerande teknik Kommunikationsverktyg.
Närvaro vid planeringsmöte och testsändning
Anbudsgivarens berörda parter deltar i förberedande möten inför webbinarium/konferens. Efterfrågade kompetenser För att kunna genomföra uppdraget inom avtalet ska anbudsgivaren ha tillgång till personal med följande kompetens: Projektledare Produktionsledare Kreatör/formgivare Marknadsförare Scenograf Copywriter Modertor Anbudsgivaren bistår med moderator till de två eventen och väljs i dialog med myndigheten. Moderator ska närvara i studion och ska i dialog med myndigheten genomföra uppdraget.
Marknadsföring/anmälan
Anbudsgivare ansvarar för marknadsföring av event i syfte att få in deltagare. Marknadsföring av event ska bland annat ske via myndighetens digitala kanaler. Anmälan till eventen sker via anmälningsformulär som tas fram av anbudsgivaren.
Uppföljning av event
Anbudsgivaren ska kunna redovisa statistik över antalet deltagare som deltagit vid eventen. Via anmälningsformulären ska anbudsgivaren sammanställa vilken målgrupp som har närvarat vid eventen.
Eventuella frågor och svar hanteras via Visma Direktupphandling.
Upphandlande enhet: Myndigheten för Arbetsmiljökunskap
Kontakt:Lena Sirberg
Telefon:026148400
E-post:lena.sirberg@mynak.se
Upphandlingsdokumenten hittar du här.