”Det ligger i Nellys DNA att prova nytt och överraska vårt community. Så även med The Nelly House där vi satsar på total takeover med Sveriges främsta TikTok-profiler just nu”, säger Nina Ghazanfari, Influencer Marketing Manager på Nelly.
Sveriges främsta TikTok-profiler och Nellys kunder är inbjudna
Under två veckor i februari förvandlas en lokal i centrala Stockholm till The Nelly House. En plats uppbyggd för att skapa kreativt innehåll till TikTok. På gästlistan återfinns flera av Sveriges främsta TikTok-profiler och Nellys kunder. Genom unika content studios och inspiration på TikTok-trender får gästerna förutsättningar att skapa virala TikToks på plats i huset. Mat, dryck, happenings och självklart säsongens modetrender finns på plats under hela perioden. The Nelly House öppnar 14 februari.
Framstående TikTokare frontar kampanjen i sociala medier
I samband med The Nelly House får vi i sociala medier följa en kampanj i samarbete med TikTok-kreatörerna Annie Samuelsson (@xannyh), Alma Persson (@almaperssons) och Maral Tarkian (@maraltarkiann). Profilerna har nära relationer till sina sammanlagt närmare 1,4 miljoner följare och sedan tidigare etablerade samarbeten med Nelly. När kampanjen planerades var det ett självklart nästa steg för alla parter.
”Vi kunde inte vara gladare över att det är Annie, Alma och Maral vi teamar upp med för The Nelly House! De är stilsäkra unga tjejer som matchar Nellys varumärke, och med sina olika nischer på TikTok skapar de tillsammans en härlig variation vi strävat efter för kampanjen”, säger Mathilda Aghassi, Influencer Marketer på Nelly.
Markerar startskottet för en ny Influencer Marketing-strategi
Nelly har varit pionjärer inom Influencer Marketing sedan starten, med det första samarbetet redan 2005. Modedestinationens målgrupp spenderar mycket tid på sociala medier för att hämta inspiration från sina vänner och förebilder. Enligt Nelly är Influencer Marketing ett av deras viktigaste verktyg för att bygga brand awareness och engagemang.
”Vår målgrupp och medielandskapet förflyttas hela tiden, idag snabbare än någonsin. Influencer Marketing är hjärtat av vår marknadsföringsmix och vi har satt en innovativ strategi framåt. Som ett led i det rör vi oss bort från långa samarbeten med enskilda profiler”, säger Kristina Lukes, VD på Nelly.
TikTok är en av Nellys snabbast växande marknadskanaler. The Nelly House markerar starten på en ny era av satsningar för att bygga trafik för Nelly när medielandskapet förändras.