Mydewsdesk har under åtta år prisat kommunikativa företag i utmärkelsen ”Årets Nyhetsrum”, förra året bytte de namn till ”Mynewsdesk’s Digital PR Award” och vill med det uppmärksamma de företag som arbetar med ett effektivt PR-flöde. Juryn har gått igenom över 100 ansökningar och i sitt urval studerat vilka företag som når ut och får högst räckvidd i sina PR-aktiviteter.
Nominerad för andra året i rad
Nolia AB är nominerad för andra året i rad och konkurrerar detta år med Warner Music Sweden och Bauer Media Group AB i kategorin kultur, underhållning och turism . Dessa företag kommer nu att synas av en extern jury och utsedd vinnare presenteras den 7 mars på ett event i Stockholm.
– Det känns stort att bli nominerade som enda mäss-, event- och konferensföretag men också att vi få dela nominering med företag av den kalibern. Att vi är ett av få företag som nominerats två år i rad, och trots att priset bytt inriktning, visar att vi jobbar på ett strategiskt och långsiktigt sätt med vårt PR-arbete, säger Tommy Abrahamsson, vd på Nolia AB.